dag 80, Burgos-Hontanas, dinsdag 5 juni. 28 km.

5 juni 2018 - Hontanas, Spanje

Hallo allemaal,
Vandaag om 06.45 uur opgestaan. Op de kamer wat brood en kaas gegeten en een perzik.
Daarna meteen de stad uit want er wacht een lange etappe naar Hontanas. Bij de eerste halteplaats na ongeveer 10 km een lekker bakje koffie. Echte warme koffie want het dooit niet hard. Even later een buitje dus de blauwe poncho's aan. We dachten dat de Meseta vlak was maar er zitten toch nog flinke klimmetjes en steile afdalingen in.
Je loopt op een hoogte van 700 a 800 meter en dat is met dit weer toch frisser dan op zeeniveau.
In Burgos zijn er weer nieuwe pelgrims bijgekomen, vooral ook veel fietsers. De fietsers hebben hier goede paden om op te fietsen. Zij gebruiken dezelfde paden als de wandelaars dus wordt het wat drukker. Sommige pelgrims lopen daarom liever de Camino Del Norte langs de kust. Dan kunnen ze diep in gedachten verzonken in stilte en rust hun pelgrimage doen. Deze route is echter veel zwaarder door grote hoogteverschillen. Misschien dat tijdens hun overpeinzingen toch weer de gedachte naar boven komt dat die drukke Camino Frances toch niet zo slecht was.
We hebben inmiddels veel pelgrims leren kennen van over de hele wereld behalve Eskimo's, Indianen en Pygmeeen.
Ook zien we veel wandelaars met diverse blessure's. Vaak veroorzaakt door verkeerd schoeisel, verkeerde sokken of te lang doorlopen. De jongere pelgrims slikken veel pijnstillers in plaats van het rustig aan te doen. Of dat slim is, ik denk van niet.
Onderweg zagen we weer donkere wolken voor ons en ineens zakte daar een slurf uit zoals je dat bij een tornado ziet.
Na een kwartier was ie echter weer verdwenen en haalden we opgelucht adem. We kregen er toch nog wel de regen van dus morgen weer "vette" pret en geen last van stof.
We gaan zometeen met onze multi-culturele groep wandelaars eten hier in Auberge El Puntido in Hontanas.
Daarna zal het niet lang duren voor we weer in bed liggen dus welterusten en tot morgen.
C en A.

1. Toon en Helen:
    5 juni 2018
    Die capes hebben jullie er wel uit gehaald!
  2. Piet en Diny:
    5 juni 2018
    El Puntido in Hontanas. Daar sliepen en aten wij ook. De pastoor hier in het dorp doet dagelijks een mis, zegent alle pelgrims en bidt voor je. Dit is jullie kans!!! Buen camino.
  3. Nol van zoest:
    5 juni 2018
    Juist Piet ze moeten eens een keer naar de pastoor luisteren. Ha, ha, ha ... Zou het helpen ??