dag 40, Le Pecherea-Eguzon, donderdag 26 april. 25 km.

26 april 2018 - Éguzon-Chantôme, Frankrijk

Hallo allemaal,
De slaapplaats was uitstekend en het eten ook. Hij was een gepensioneerde onderwijzer en zij was lerares Duits maar nog niet gepensioneerd.
Vandaag zouden we het rustiger aan doen maar het werden toch nog 24 km. Coby had vandaag minder last van het lopen dan ik. Morgen doen we het nog maar iets rustiger. Het is tenslotte geen wedstrijd maar soms moet je weleens vanwege het gebrekkig aanbod van slaapplaatsen.
Het was vandaag uitstekend wandelweer. Veel zon en toch maar 17 graden door een noordenwind. Je moet je dan toch insmeren met factor 50 want de zonkracht blijft hetzelfde. Het landschap hier in het dal van de rivier de Creuse is geweldig mooi.
Schitterende vergezichten en leuke dorpjes. Onderweg zagen we bij de route aanduiding een paar schoenen in de boom hangen. Zeer waarschijnlijk is het bedoeld als een blikvanger en niet van een pelgrim die het voor gezien houdt. Ik heb het idee dat dit de meest gefotografeerde schoenen zijn die in een boom hangen
Onderweg zagen we ook nog een mooi campertje staan in het dorpje Gargilesse.
Dit dorp behoort tot een van de mooiste plaatsjes in Frankrijk.
Inderdaad het was een geweldig mooi dorpje.
We hopen dat het traject morgen iets minder hobbelig is als vandaag want morgen loopt de temperatuur op naar 30 graden.
Het is weer genoeg voor vandaag. Welterusten allemaal en tot morgen

C en A.