dag 88, Leon-Villar de Mazarife, woensdag 13 juni. 22 km.

13 juni 2018 - Villar De Mazarife, Spanje

Hallo allemaal,
Afgelopen nacht prima geslapen ook al stond het Hostal Londres midden in de stad.
Het ontbijt vanmorgen stond klaar met vruchtendrank, broodjes, toast en jam uiteraard. De koffie moest je zelf zetten en dit alles voor de prijs van 25.- euro inclusiel 2-pers. kamer met bad en wc. Je moet wel 300 mtr. lopen naar het oude centrum waar de kathedraal staat maar voor pelgrims die duizend km naar Santiago lopen moet dat geen probleem zijn.
Zoals gezegd zouden we om 06.00 uur opstaan en vroeg aan de etappe beginnen. We wilden zien hoe dat beviel als het warmer zou worden.En dat het warmer gaat worden is zeker. Vandaag was het 21 km maar voor we Leon en zijn industriegebied uit waren hadden we reeds 7 km gelopen voor we weer in open veld waren. Omstreeks 11.30 uur waren bij onze slaapplaats dus hadden we goed doorgestapt.
Lekker voor de warmte ( 25 gr.) klaar en de rugzak af. Douchen en nadat we een uitsmijter hadden gebakken zijn we lekker in de tuin gaan zitten niksen.
Nou ja, niksen. We hebben de route voor morgen bekeken en ik heb de blog geschreven.
Dat vroeg gaan wandelen is goed bevallen en dat houden we er voorlopig in. Zeker omdat het de komende dagen alleen maar warmer wordt en er 3 trajecten bij zijn van iets meer dan 25 km. Daar zitten ook nog een paar hele stevige klimmen in en dito dalingen.
We hoeven het niet te doen omdat we misschien geen plaats in de albergue hebben als we laat aankomen want we hebben alle slaapplaatsen tot en met Santiago reeds gereserveerd. Ook omdat op 28 juni een 4-daags festival in Santiago begint.
Het is prettiger als je in de vroegte meer als de helft van de km's hebt gelopen voor het echt warm wordt. De resterende afstand kun je op je gemak wandelen in de hitte.
Onderweg in een buitenwijk van Leon zowaar een "coffeeshop" gezien. Nou verkopen ze in Spanje op heel veel plaatsen koffie maar dit was er een zoals we in Nederland en vooral in Amsterdam veel hebben.
Op de Meseta nog een grote boom bedankt voor zijn schaduw.
Bij het zien van een grote groep pelgrims voor ons dacht ik onwillekeurig aan een liedje van Boudewijn de Groot over het land van Maas en Waal.
"Trok een grote groep de bergen in van het circus Jeroen Bosch."
Ja mensen er valt hier nog van alles te zien en te beleven maar straks naar huis gaan is ook fijn.
Vandaag slapen we in Albergue "De Jesus". Mocht ie onverhoopt aanwezig zijn dan zal ik voor velen van jullie een goed woordje doen.
Tot morgen allemaal.
C en A.

1. Ron & Rita:
    13 juni 2018
    Doe inderdaad je zus maar de groeten en ik hoop dat dat goede woordje van jou nog iets kan rechtzetten. Aan jouw inspanningen zal het zeker niet liggen...
  2. Piet en Diny:
    13 juni 2018
    Als jullie nog zon/warmte krijgen navenant je tot nu toe regen/kou hebt gehad ga je nog zweten; ook dat moet je meegemaakt hebben. Wij hadden in deze fase 35 - 40 graden C. Binnenkort Cruz de ferro. Laat daar je persoonlijke "ballast" maar achter dan ga je lichter lopen. Succes maar weer en hopelijk komt jullie planning uit. Nog een paar weekjes! Gr.
  3. Jeanne Eikelenboom:
    13 juni 2018
    In Spanje is het weer erg variabel. Jullie worden wel verwend zo in al die speciale herbergen. Prachtige foto's stuur je. Vooral die reuze schaduw. Mooi. Wij hebben vandaag voor de eerste keer zweetdruppels aan zee, met landwind en al 2 warmtewindhozen rakelings langs de voortent.
    Dat was eng. Vooral veel loopplezier weer voor morgen. Het schiet echt op nu.
  4. Nol van Zoest:
    13 juni 2018
    Zo jonge wat dat wandelen allemaal kan doen. -iedere morgen vroeg op !!!!!!- Houwen we er in voor Denemarken. Haha ……
  5. Anouk:
    14 juni 2018
    Vroeg opstaan, doorwandelen, genieten van de omgeving en elkaar, wat wil een pelgrim nog meer. Goed bezig bikkels!
  6. Troet en Trees:
    14 juni 2018
    Terwijl jullie op weg zijn naar Santiago, beginnen wij zaterdag in Noorwegen aan het Olavspad naar de kathedraal van Trondheim. Het lezen van jullie blog, ons avondritueel gedurende de voorbije maanden, zullen we missen. Buen camino verder!
  7. Robert:
    14 juni 2018
    Toepasselijke naam ook die coffeshop 😂
    Jammer dat hij gesloten was, had een leuke extra dimensie kunnen geven 🤩

Groetjes, Robert
  8. Coby en Andre van Roij:
    14 juni 2018
    Binnenkort lopen we zonder dat spul al in de wolken als we de bergen in gaan.