dag 85, Terradilos de los Templarios-Berciados del real Camino, zondag 10 juni. 23 km.

10 juni 2018 - Bercianos del Real Camino, Spanje

Hallo allemaal,
Vanmorgen omstreeks 07.00 uur zag ik dat het regende en dat een vrouw naar buiten liep naar de waslijn om haar was af te halen. Die was dus niet erg droog ofwel goed nat.
Kan gebeuren. Wij hadden onze was wel bijtijds van de lijn gehaald.
In tegenstelling tot Piet en Ton die vorig jaar hier liepen in de brandende zon met temperaturen boven de dertig graden hadden wij weer geluk dat we de hele dag in de schaduw liepen. Volgens de Spaanse Piet Paulusma krijgen we vanaf morgen meer zon en hogere temperaturen.
Tot op heden hebben we maar weinig Nederlanders ontmoet op de camino.
Wel verschillende uit Nederland die vanaf huis in 1 keer naar Santiago lopen zoals wij.
Dat zijn Mieke uit Den Bosch, Andre uit Zwolle en Paula uit Eindhoven.
Dus Brabant is sterk vertegenwoordigd in de lange afstand.
Onderweg in Shahagun zagen we dat daar dit weekend stierenvechten werden gehouden in de arena en de bekende stierenloop door de straten.
Gisteren was men daar mee begonnen en dat het een groot feest was geweest kon je aan de achtergelaten rotzooi op straat wel zien.
Op de veldwegen onderweg hadden we al regelmatig schapenstront lopen ontwijken de laatste week maar nog nooit een schaap gezien. Tot vandaag, want plotseling stonden we tussen een grote kudde schapen. Mooi om ze eindelijk eens te zien maar dat hield ook in dat we na de kudde weer die stront moesten zien te ontwijken.
Later op de avond schitterende onweerswolken die op ons af kwamen maar toen waren wij al lang op onze slaapplaats. Morgen weer om 06.30 uur uit bed voor de volgende etappe dus welterusten allemaal.
C en A.