dag 57, Auros-Bazas, zondag/moederdag 13 mei. 17 km.

13 mei 2018 - Bazas, Frankrijk

Hallo allemaal,
Ik was nog vergeten te vertellen dat die beste mevrouw gisteren ook nog de sleutel van de buitendeur had meegenomen zodat wij die niet op slot konden doen gedurende de nacht. Ook lekker handig.
Voor vandaag een korte etappe naar Bazas wat we gedeeltelijk over de D 12 doen ivm de regeval van gisteren. Sommige stukken van de camino zijn dan slecht te belopen waarvoor overigens een boer ons onderweg ook voor waarschuwde.
Mocht er nog iets nat zijn dan droogde dat vandaag onderweg wel op. Het zonnetje scheen en het waaide wat. Net voor we in Bazas waren zagen we de eerste buien alweer op ons afkomen maar de twee Duitse dames en wij haalden droog de eindstreep voor vandaag.
Op het plein voor de cathedraal zagen we in totaal nog 8 andere pelgrims. Vier daarvan hielden er vandaag mee op want ze moesten volgende week weer aan het werk.
De slaapplaats voor vandaag is wederom een chateau en wel Chateau St. Vincent. Hier slapen we niet in een bijgebouw maar in het hoofdgebouw. We eten hier ook mee want tenslotte is het moederdag.
Het ziet er allemaal netjes uit en hoe het eten hier is dat horen jullie morgen wel
Onderweg toch wel een vreemd verkeersbord gezien. Kennelijk vliegen ze hier in Frankrijk erg laag en worden de piloten gewaarschuwd dat ze een scherpe bocht naar links naderen.
Het moet niet veel gekker worden.
Bazas is een redelijk levendige stad waar op zondag veel mensen op straat zijn. In ieder geval veel meer dan in andere grotere steden die soms wel uitgestorven leken. Er was nog een supermarktje open waar we nog wat proviand in konden slaan.
Er stond zelfs ergens op de hoek van de straat een visser verse oesters te verkopen. We zitten hier ook niet erg ver meer van de Atlantische kust.
Wij zaten vlakbij op een bankje ons brood op te eten en zagen dat hij behoorlijk veel lege oesterkorven in zijn busje zette. Kennelijk had ie goeie zaken gedaan.
Morgen richting Captieux maar we moeten daar eerst nog een slaapplaats zien te vinden.
Dat gaat ook wel weer lukken.
Welterusten allemaal en tot morgen maar weer.
C en A.