dag 14, Rocroi'Aubigne Les Pothees. 31 maart 21 km.p

31 maart 2018 - Aubigny-les-Pothées, Frankrijk

Hallo allemaal,
Vannacht voortreffelijk geslapen bij Cristiane Pernelet aan de General Moreau in Rocroi. Een slaapkamer uit de tijd van de flower-power en de inrichting van de rest van het huis ook.
Het eten was erg goed en de volgende morgen een goed ontbijt en een lunchpakketje voor onderweg.
Het weer zag er goed uit. Half bewolkt en weinig wind. In het begin wat frisjes maar eenmaal een paar kilometer gelopen is het een prima temperatuur.
Voor vandaag hadden we een route uitgezocht die ook geschikt was voor fietsers en ongeveer even lang was. Dus vandaag zouden we zonder modder en water flink door kunnen stappen. Tijdens een rustpauze bij het plaatsje Chilly zagen we een bord waar opstond dat we nog 1850 km moesten lopen naar Santiago. Gisteren stond er in Rocroi nog een bord dat we nog 2543 km moesten lopen naar Santiago. Ik wist wel dat we vandaag sneller hadden gelopen maar zo snel. Het kwam er op neer dat we meer dan 700 km hadden gewandeld. Nog drie van zulke dagen en we zijn er.
We liepen vandaag over droge weggetjes maar er zaten pittige klimmetjes (12% ) bij.
Wij dachten met weemoed terug aan die vlakke etappe's langs de Maas en via die oude spoorlijnen. Onze inspanningen werden op de top wel beloond met mooie vergezichten.
Onderweg weer veel " bluumkes " gezien. Bosanemonen, primulas, bieslook en narcissen. Heel veel narcissen. Je gaat geen bos voorbij zonder narcissen en waar de bomen gerooid zijn zie je pas hoeveel bloemen er staan. Vandaag voor het eerst hier lopend wild gezien en wel twee ( paas) hazen maar dat is ook niet zo verwonderlijk rond deze tijd. Die beesten hebben het nu k(ei )druk.
Eenmaal aangekomen bij de Bed & Breakfest van de familie Lagard snel de rugzak af en de schoenen uit om vervolgens plaats te nemen op het terrasje. Daar genoten we van een lekker biertje en dat ging erin als " Gods woord in een ouderling " .
Wij gaan weer slapen. Welterusten allemaal en een fijne Pasen.
Groetjes, C. en A.

1. Toon en Helen:
    31 maart 2018
    Mooi dat jullie gestel dit allemaal verdraagt. Jullie stoempen goed door.
    Foto s ook steeds Franser

Goede moed. Groeten toon en helen
  2. Nol van Zoest:
    1 april 2018
    Zo nu 14 dagen onderweg. Nog efkes en ge bent er ....
    Voor morgen fijne Pasen.
  3. Peer: