Someren - Lith.

27 augustus 2023 - Maren-Kessel, Nederland

Vandaag onze laatste 61 km gefietst en kwamen we op een totaal van 859,99 km. Gezien de weersverwachting toch op tijd uit Someren vertrokken want in de loop van de dag zouden er weer flinke buien ontstaan en inderdaad dat klopte precies. Buienradar gaf omstreeks 11.00 aan dat het in Lith omstreeks 13.30 zou regenen. Wij waren omstreeks 08.45 uur al uit Someren vertrokken dus zouden we op tijd in Lith zijn. Nou vandaag was het bijna op tijd. Ongeveer 300 mtr van ons huis vielen de eerste vette druppels dus uiteindelijk zijn we in die 14 dagen toch nog een beetje nat geworden van de regen. Onderweg langs het kanaal ongeveer 3 km voor Helmond een schitterend gazon  gezien. Of was het een golfterrein. Je mocht er in elk geval niet vissen. Dit gedeelte van de Zuid-Willemsvaart is afgesloten voor de economische scheepvaart wegens de omleiding van het kanaal achter Helmond door. Al de eendenkroos blijft hier voor de sluis drijven zodat het lijkt op een mooi groen gazon of golfterrein. Iets verder tussen Helmond en Aarle-Rixtel nog een foto gemaakt van het huis waar mijn opa en oma van mijn moederskant hebben gewoond. Dat was midden jaren 50 van de vorige eeuw. Hoe dichter we bij Lith kwamen hoe donkerder het werd met als resultaat dat uiteindelijk na 14 dagen de onweersbui had gewonnen. Al met al hebben we een geweldige fietstocht gehad. Veel ervaringen opgedaan, leuke mensen ontmoet en geen noemenswaardige tegenslag gehad. Lieve mensen bedankt voor jullie leuke reacties en misschien tot de volgende keer.

1. Riet van Vier Vrije Voeten:
    Mooi, applaus!
  2. Coby en Andre van Roij:
    Dank je wel.
  3. Susan:
    27 augustus 2023
    Goed gedaan, welkom thuis!
  4. Coby en Andre van Roij:
    Dank je wel.
  5. Cobie:
    27 augustus 2023
    Fijn dat jullie zo genoten hebben en weer veilig thuis zijn. Gr Cobie
  6. Coby en Andre van Roij:
    27 augustus 2023
    Nu zijn jullie aan de beurt. Veel plezier.
  7. Betsy Boeijen:
    27 augustus 2023
    Hier kan je weer met veel plezier op terug zien, groetjes Betsy
  8. Coby en Andre van Roij:
    Zeker weten..
  9. Piet:
    Goed gedaan!
  10. Henk en Reina van der Laan:
    27 augustus 2023
    Welkom thuis! We hebben weer van jullie verhalen en foto's genoten
  11. Robert:
    Geweldig ! Welkom thuis.
  12. Ineke:
    En meesje weer blij! En Jasper ook 🤗
    Mooi weer gefikst jullie twee! Chapeau!
  13. Mary Jane:
    27 augustus 2023
    So glad you made it home safely. What a fantastic journey and thank you for sharing it with us!!
  14. Piet en Diny:
    28 augustus 2023
    Hoi Coby en Dré,
    Ook deze smeuïge dagelijkse verhalen over jullie fietstocht met plezier gelezen. De "biefstuk" op het zadel zal wel goed doorbakken zijn bij jullie. Goed gedaan. Wij hebben ooit 'ns een rondje om de Bodensee heen gefietst. Ook leuk. Welkom thuis.
  15. Anneke:
    29 augustus 2023
    Welkom weer thuis en gelukkig heelhuids