zondag, 15 mei 2022.

15 mei 2022 - Lith, Nederland

Gisteren eindigden we in Vorden in de Achterhoek. Dit was de laatste etappe van deel I van het  boek  van het Pieterpad. Deel II gaat van Vorden naar Maastricht. Van dit traject hebben we het gedeelte van Maastricht naar Venlo een paar weken geleden al gelopen.Er resteren nog 7 etappe's van Vorden naar Venlo maar die gaan we nu niet lopen. We zijn vanmorgen met de trein naar Oss gegaan waar onze zoon Vincent ons heeft opgehaald en naar huis gebracht. Coby had al geruime tijd last van haar oude blessure maar dat was met pijnstillers niet meer te onderdrukken. Omdat lopen op deze wijze eerder een kwelling is dan plezierig zijn we vandaag gestopt.  Ik merkte al een week geleden dat ze anders liep maar ze dacht dat het wel over zou gaan. Niet dus. Er is inmiddels weer een afspraak gemaakt met de chiropracter  voor een tweede behandeling. Voorlopig gaan we dus even niet lopen. Verstand komt met de jaren evenals ouderdom. Vier jaar geleden waren bergetappes van 20 a 25 km geen probleem. Maar dat was 4 jaar geleden. Mogelijk moeten we dat bijstellen naar 15 a 20 km per dag. Eerst maar eens zorgen dat alles weer goed functioneert.  Dus beste mensen dit verhaal wordt geschreven vanuit Lith en niet vanuit Zelhem wat onze volgende slaapplaats zou zijn geweest. Wij danken jullie voor alle mooie reacties tijdens onze tochten van Lith naar Luxemburg, Maastricht naar Venlo en Pieterburen naar Vorden met een totale lengte van ongeveer 730 km. Ondanks de ongemakken hebben we toch genoten van de mooie landschappen, geweldige ontmoetingen onderweg, en de altijd aanwezige gastvrijheid op de diverse overnachtingsplekken.

Oh ja, Gisteren schreef ik over de mysterieuze sterfte van de meikevers. Dat raadsel is opgelost. Half april/mei komen de kevers tijdens een warme periode uit de grond waar ze  als Engerling (larve) soms 4 a 5 jaar hebben doorgebracht. Als ze eenmaal bovengronds zijn dan paren ze na ongeveer 4 a 5 weken. Het vrouwtje legt haar eitjes ( ongeveer 20)  onder de grond. Vrij vlug daarna sterven de kevers massaal. Dus beste mensen ben maar blij dat je geen meikever bent want dan was het na de eerste de beste keer einde oefening.

Nogmaals hartelijk dank voor jullie belangstelling en tot de volgende keer.

Groetjes van Coby en Andre.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Henk en Reina van der Laan:
    15 mei 2022
    Ach wat jammer dat er zo abrupt een einde aan deze mooie tochten is gekomen. Nu maar gauw weer helemaal beter worden en pijnvrij blijven. Coby veel sterkte en hopelijk kan de chiropracter ook deze keer verlichting brengen. Groeten en tot ziens. Reina en Henk
  2. Luisa Carou Ferreiro:
    15 mei 2022
    Het was leuk om jullie te volgen. Een spoedig herstel voor jou Coby 🙏. Kom een keer gezellig aan voor een bakkie leut en Camino praatjes 🤗
  3. Quirien en Betsie:
    15 mei 2022
    Jammer dat jullie op deze manier moeten stoppen met deze mooie tocht,maar gezondheid gaat boven alles, Coby sterkte met je herstel,en we hopen jullie weer snel te zien bij de KBO, en om jullie verhalen en ervaringen te horen, we hebben sowieso al genoten van jullie dagelijkse verslagen,👍Groetjes Betsie en Quirien 👍👍👍
  4. Mary Jane:
    16 mei 2022
    Sorry you had to cut your journey short! I enjoyed reading about your daily adventures. Hope everyone gets better soon!
  5. Anouk:
    16 mei 2022
    Balen maar wat je zegt, gezondheid gaat voor. Het Pieterpad ligt er voorlopig nog wel.. Veel beterschap en bedankt voor de mooie verhalen.
  6. Ria de Kort:
    Hallo Coby en Dre,
    He ,wat jammer dat jullie nu weer moeten stoppen. Het zal wel moeilijk geweest zijn ,maar gezondheid gaat voor alles en wie weet " alle goeie dingen gaan in drieen "
    en dat telt ook voor jullie.
    Coby , beterschap en spoedig een algeheel herstel !!!
    Hartelijk dank voor de leuke verhalen we hebben er van genoten.

Groetjes en tot ziens.
  7. Guus Wesselink, Vier vrije voeten:
    16 mei 2022
    Kranig koppel! Toch maar mooi meer dan 700 km gelopen. Complimenten!
  8. Y sips:
    16 mei 2022
    wat jammer voor jullie.maar hoe het ook zij ik heb heel veel bewondering voor jullie doorzettingsvermogen.Coby veel succes met je herstel.groeten Yvonne
  9. Betsy Boeijen:
    16 mei 2022
    Welkom thuis, lekker opknappen en nog nagenieten van de mooie dingen die jullie onderweg beleefd hebben, groetjes Betsy
  10. Jeanne Eikelenboom:
    16 mei 2022
    Welkom in Lith. En beterschap Coby. Jammer dat het hoofd wel wil, maar het lichaam protesteert. Toch een geweldige prestatie. We zien jullie wel een keer maar zijn even outdoors.