Maandag 2e Paasdag, 18 april 2022

18 april 2022 - Spa, België

In Pepinster goed geslapen en onze kuiten waren weer van de schrik bekomen dus de reis kon verder richting Spa. Maar eerst nog iets over dit dorp dat ernstig is getroffen door de watersnoodramp van vorig jaar zomer. Dezelfde die ook Zuid-Limburg heeft getroffen. De ravage is hier enorm geweest en veel is nog steeds niet hersteld. Waar wij sliepen was  de ruimte beneden ook nog niet zoals het zijn moest. Volgens mij was dit oude pand voor die tijd ook al aan restauratie toe want als ik door de kamer liep meende Coby dat er op de deur werd geklopt. Voor we uit Pepinster vertrokken eerst nog bij de pastorie, 50 meter verder,  een stempel gehaald voor het pelgrimspaspoort. In de pastorie had het water ook 1 mtr hoog gestaan en dat was nog duidelijk te zien. De watervloed werd veroorzaakt doordat er twee riviertjes in dit dorp samenkomen. Vandaag gedeeltelijk langs de doorgaande weg gelopen en de rest via mooie bos- en voetpaden. Het weer was geweldig en onderweg veel bloeiende bos-anemonen gezien. In Spa zelf  overvolle terrassen en files. Ook vandaag weer veel geklommen en gedaald maar we hebben er al minder last van dan gisteren. Coby heeft van al een paar dagen last van een loopneus. Dat krijg je van al dat wandelen maar het kan ook gewoon een allergie of hooikoorts zijn. Het was zo erg dat ze er een stukje van een papieren zakdoekje in heeft gestopt. Benieuwd of het morgen weer begint als we aan het wandelen zijn want voor en na het wandelen heeft ze er geen last van. We houden jullie op de hoogte. Welterusten.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Mary Jane:
    18 april 2022
    You are making great memories. I hope Coby feels better!
  2. Riet van Vier Vrije Voeten:
    19 april 2022
    Als jullie de Ardennen eenmaal hebben bedwongen, zijn de Alpen over een tijdje ècht een peuleschilletje! We genoten weer van jullie enthousiaste verhaal 👣👣
  3. Coby en Andre van Roij:
    19 april 2022
    Ja Riet we hebben veel geleerd van de bevindingen op jullie Rome-reis tijdens het gedeelte in de Ardennen maar ja die bulten en gaten zijn er nog steeds. Niet alleen de GR-route, ook de smalle weggetjes gaan daar overheen. Nog een paar dagen en dan wordt het weer wat vlakker.
  4. Jeanne Eikelenboom:
    19 april 2022
    Jullie zijn weer echt helemaal in the mooi. Super wandelkanjers veel succes en we genieten van je verhalen groeten uit Lith, waar vandalen gisteren de beide pontkabels hebben doorgeslapen. Geen overtocht voor vele fietsers en wandelaars
  5. Coby en Andre van Roij:
    19 april 2022
    Ja Jeanne, we zien af maar we genieten ook. Wat het pont betreft. Je zou als wandelaar daar staan dan moet je toch ver omlopen. Misschien was het dezelfde persoon die de flitspaal heeft afgeslepen en was zijn slijpschijf nog niet op. Misschien heeft dit iemand gedaan die te hard reed en dan nog niet het laatste pont heeft gehaald.
  6. Betsy Boeijen:
    Hallo Coby en André
    Wat gaat het weer lekker met het lopen, steeds mooi weer en van alles te beleven onderweg, als je er oog voor hebt, en dat hebben jullie wel , ik geniet van de mooie verhaaltjes, loop maar niet te hard want dan ben je veel te vroeg in Rome, en dan is de wandeltocht voorbij, nog heel veel mooie dagen groetjes. Betsy Boeijen
  7. Coby en Andre van Roij:
    19 april 2022
    Dank je wel Betsy. We hebben inderdaad geweldig weer en je hebt gelijk want als je er bent is de reis over.
  8. Ied:
    21 april 2022
    Ik heb Pinky ook aangemeld voor jullie verhalen
  9. Coby en Andre van Roij:
    21 april 2022