maandag, 25 april 2022.

25 april 2022 - Maastricht, Nederland

Lieve mensen, allereerst allemaal hartelijk bedankt voor jullie leuke reacties. Het heeft ons enorm gesteund op onze tocht richting Rome die helaas na 350 km in Luxemburg stad is geëindigd. Ik had al enige tijd last van mijn rug en dat werd eerder slechter dan beter. Coby daarentegen loopt nog als een kievit. Omdat we de komende dagen het binnenland van Frankrijk in zouden gaan hebben we, na gezamenlijk overleg, besloten om geen risico te lopen  om mogelijk in de "middel of nowhere"  te strandden. Voorzieningen zijn daar schaarser en dus ben je verplicht om toch lange afstanden te lopen om te kunnen overnachten.  Gezien mijn rugklachten is dat geen optie. De reis voortzetten door de helft van de etappe's te lopen en de andere helft met eventueel openbaar vervoer te doen is niet onze wens.  Wij hebben dus vanmorgen de Flixbus naar Maastricht genomen. Van daaruit willen we het Pieterpad in Nederland gaan lopen telkens in korte etappe's, tenminste als de rug dit toestaat. Zo niet dan zijn de voorzieningen hier zodanig dat je snel thuis bent, althans eerder als vanuit het binnenland van Frankrijk. Ik schrijf dit tijdens de busrit en als we naar buiten kijken zien we in de verte de heuvels waar we de afgelopen dagen overheen zijn gelopen.  Misschien dat we een andere keer onze wandeling naar Rome af kunnen maken. Natuurlijk vinden we het jammer maar er zijn ergere dingen.

In Maastricht heeft Coby de was gedaan zodat alles weer op orde is. Hier in de stad werden we geconfronteerd met de voorbereidingen ivm Koningsdag deze week. Aangezien  we geen uitnodiging hebben gekregen van W-Alexander en Maxima gaan we hier morgen starten met het Pieterpad dat totaal 498 km lang is. We beginnen rustig met een etappe van 17 km en we zien wel wat het gaat worden. We blijven jullie wel op de hoogte houden van onze belevenissen de komende dagen in Nederland. Houdoe en tot morgen.

1. Trudy Smolders:
    25 april 2022
    Goh, André wat zuur voor je, nu geen Rome !! Wel heel flex van jullie om met Flix te starten met het Pieterpad.
    Wij hebben er net 6 dagen fietsen langs de Loire opzitten en gaan morgen weer naar huis.
    Bon voyage !!
  2. Coby en Andre van Roij:
    26 april 2022
    We gaan het meemaken. Mogelijk dat we de Ardennen onderschat hebben en kortere afstanden hadden moeten lopen maar dat is gezien de weinige overnachtingsplaatsen niet mogelijk.
  3. Ied:
    25 april 2022
    Wat jammer voor jullie, we snappen het wel. Inderdaad ben je nu op iedere plaats in Nederland waar je bent snel thuis. We wandelen weer mee, ook al zijn de afstanden korter en vooral voor jou Dre beter te doen. Heel veel succes weer en maak je niet te moe, en geniet weer. Gr.
  4. Coby en Andre van Roij:
    Dank je. We gaan ervoor.
  5. Anne en Mees:
    25 april 2022
    Ach dan loopt het gewoon wat anders. Lastige maar goede beslissing. En trots op al die km die jullie hebben gelopen!!! Wij doen het jullie niet na (Loa misschien?) En Pieterpad is toch ook geweldig mooi om te doen als het gaat Dre. De wereld ligt nog steeds aan jullie voeten. Veel liefs van ons
  6. Coby en Andre van Roij:
    26 april 2022
    Dank jullie wel. We gaan het hier proberen en kijken hoe het letterlijk en figuurlijk loopt. Als onverhoopt niet mocht lukken dan weet ik zeker dat er binnenkort in ieder geval iemand heel erg blij zou zijn. Of niet Loa .
  7. Quirien en Betsie:
    25 april 2022
    Jammer dat jullie de tocht moeten afbreken,maar je gezondheid gaat boven alles, en veel succes met het Pieterpad ,hopelijk gaat dat nog lukken,🙏🙏🙏
  8. Coby en Andre van Roij:
    26 april 2022
    Dank je wel jongelui. Misschien lag het niet aan de Ardennen maar ben ik er gewoon te oud voor. We zullen het vlug weten
  9. Anouk:
    25 april 2022
    Oh balen maar 't pieterpad is ook mooi. Mocht dat niet lukken, geen ramp het kan later misschien alsnog. Heel veel liefs, Anouk
  10. Coby en Andre van Roij:
    26 april 2022
    Dank je wel Anouk. Zo denken wij er ook over.
  11. Ad Kocken:
    25 april 2022
    Grote waardering om weer verder te gaan met kortere loopafstanden te gaan doen.
  12. Coby en Andre van Roij:
    26 april 2022
    We gaan het in ieder geval proberen. Dank je wel Ad.
  13. Susan:
    25 april 2022
    Goed besluit, altijd om jezelf denken. Jammer maar Nederland is ook mooi! Nu krijg je het nog drukker Dre : lopen en plannen tegelijk.. maar genieten is het belangrijkste ! Liefs Carol en Susan
  14. Coby en Andre van Roij:
    26 april 2022
    Binnen een paar dagen zullen we weten of de Ardennen de boosdoener was of dat het gewoon niet meer kan. Ik hoop op het eerste. Dan kunnen we het Pieterpad nu lopen en het resterende deel naar Rome doen we dan een andere keer.
  15. Riet van Vier Vrije Voeten:
    25 april 2022
    O jongens toch, wat zal dat een pittige beslissing geweest zijn!!! Maar goed dat jullie voor jullie zelf hebben gekozen.... als een van de twee "op" is, is het hele systeem "op". Enne: het Pieterpad is GEWELDIG MOOI!!
    Sterkte met het verwerken en.omzetten van jullie originele plan naar nieuwe ideeën 👣👣
    Warme groeten van Vier Vrije Voeten
  16. Coby en Andre van Roij:
    26 april 2022
    Dank je wel. Het was inderdaad een moeilijke beslissing maar Rome blijft dan nog iets om naar uit te zien. We gaan vandaag hier in Maastricht voorzichtig starten.
  17. Jeanne Eikelenboom:
    25 april 2022
    Jammer voor jullie, en gelukkig een goede beslissing. Wande op je gemak het Pieter pad zover dit lukt, maar luisteren naar je lichaam is het belangrijkste. Zo' n rugzak is ook een belasting. Succes
  18. Coby en Andre van Roij:
    26 april 2022
    Dank je. We geven het nog niet helemaal op.
  19. Mary Jane:
    25 april 2022
    Sorry you had to shorten your journey. I hope your back feels better soon. Take care.
  20. Coby en Andre van Roij:
    26 april 2022
    Thank you. Today we start to walk a pilgrimtrail in Holland and w'll see what happens.
  21. Henk en Reina van der Laan:
    26 april 2022
    Ach wat jammer dat de reis naar Rome zo is afgelopen, maar gezien wat je schrijft, was er geen andere keus, een verstandige keuze dus.Toch ook leuk dat nu het Pieterpad in beeld komt. Wie weet zien we jullie aan het eind van dit pelgrimspad.
    Sterkte met je rug André, succes op het vervolg. Groeten Reina en Henk
  22. Coby en Andre van Roij:
    26 april 2022
    We proberen het hier een paar dagen en als alles goed verloopt komen we bij jullie op de koffie.
  23. Piet:
    26 april 2022
    Hoi Coby en Dre, jammer dat het zo moet aflopen. Maar er zijn inderdaad ergere dingen. Sterkte en toch veel wandelplezier met het Pieterpad. Groetjes
  24. Coby en Andre van Roij:
    26 april 2022
    We gaan ervoor. Teminste als de rug meewerkt dus even wat rustiger aan.
  25. Mieke:
    26 april 2022
    Wat jammer. Jullie gingen als een speer. We hopen dat jullie het pieterpad wel kunnen lopen en dat de rug van Dre dit wel vol kan houden. Maar voor ons blijven jullie helden. Nu hebben we misschien kans dat we jullie onderweg kunnen toejuichen en een potje kunnen tokken in onze caravan. Sterkte en succes
  26. Coby en Andre van Roij:
    26 april 2022
    We gaan het proberen. Even aankijken of het lichaam zich hersteld en dat van het tokken lijkt me een mooi idee. Misschien tot ziens ergens in Nederland.
  27. Jan en Ria van Rosmalen:
    26 april 2022
    Goedemorgen wandelaars. Meer dan jammer dat jullie plan niet door kan gaan zoals jullie wilden. Maar van Sint Pieter, naar Pieterpad is wat naam betreft niet veel anders. Het ga jullie goed en hou je rug recht Drė en ontspannen en op tijd rust. Lieve groet
  28. Coby en Andre van Roij:
    26 april 2022
    We gaan nu enkele dagen een paar korte etappes lopen en als het goed gaat willen we ook door naar Groningen.
  29. Piet en Diny:
    Dag Coby & Dre,
    Jammer dat jullie genoodzaakt zijn om om te keren maar wel een verstandig (maar ook wel lastig) besluit. Je lichaam, ja daar moet je naar luisteren en ook het Pieterpad is mooi. Hopelijk gaan jullie daar nog van genieten. Doe het voorzichtig aan. Groetjes van ons.
  30. Coby en Andre van Roij:
    26 april 2022
    Inderdaad een lastige beslissing. Als het lichaam na enkele rustige etappes zich herstelt gaan we maar naar het noorden lopen ipv het zuiden. Rome afmaken kan misschien altijd nog.
  31. Cobie:
    26 april 2022
    Goedemorgen dat is even een momentje, het ging zo goed! Maar jullie hebben het wel gedaan en het was zo prachtig onderweg, dat moet toch voldoende energie geven om ons mooie Pieterpad te lopen. Dat is ook heel mooi heb ik zelf gelopen en nog wel mét Herman. Ik zeg geniet er van alleen nu met de neus de andere kant op. Zet m op. Groetjes en ik blijf jullie volgen.
  32. Coby en Andre van Roij:
    26 april 2022
    Ja het is even niet anders en als het lichaam meewerkt hopen we aan het Pieterpad ook veel plezier te beleven. We doen het wel even rustiger aan.
  33. Groetjes Willemien:
    26 april 2022
    Goed besluit. En Rome loopt niet weg. Veel plezier met het wandelen van het Pieterpad. Dat vinden wij al een hele onderneming.
  34. Coby en Andre van Roij:
    26 april 2022
    We gaan ons best doen en hopen dat de rug meewerkt.
  35. Theo:
    26 april 2022
    Ahhh, jammer maar zeer verstandig. Het Pieterpad is ook heel mooi. Ik hoop dat je rug meewerkt André. Daarbij is het zo dat als alle wegen naar Rome leiden, jullie er vanzelf komen.
    Have fun and stay healty.
  36. Coby en Andre van Roij:
    26 april 2022
    Zo is het Theo.Het mag niet ten koste gaan van alles. We gaan het op het Pieterpad wat rustiger aan doen. Rome kan altijd nog hoop ik.
  37. Ria de Kort:
    Coby en Dre,
    Heel jammer dat jullie nu de tocht naar Rome moesten afhaken ,maar wel heel knap dat je nu weer het Pieterpad gaat lopen. Hopelijk gaat dat wel lukken,maar vooral goed naar je lichaam luisteren. En de weg naar Rome blijft gewoon open !!!!
    Wij wensen jullie alle goeds en nog veel wandelplezier. Groetjes Hans en Ria
  38. Coby en Andre van Roij:
    26 april 2022
    Hallo Ria en Hans. Het was inderdaad een moeilijk besluit en de rest van het traject kan altijd nog. Blijven nu maar even in Nederland wandelen tot we zeker weten dat het weer goed gaat.
  39. Y sips:
    26 april 2022
    ach wat jammer,het beloofde zo mooi te worden,toch een verstandig besluit.heel veel succes met het nieuwe plan.alle goeds yvonne
  40. Coby en Andre van Roij:
    26 april 2022
    Dank je wel Yvonne. We gaan ons best doen.
  41. Betsy Boeijen:
    Hallo Coby en André,
    Jammer dat het zo gelopen is, maar niet geschoten is altijd mis, moeilijk om de reis af te breken, wel leuk dat je het Pieterpad gaat lopen, als je hier in de buurt bent kom je maar even op de koffie, hopelijk valt de gezondheid mee en kunnen jullie weer genieten van het mooie Pieterpad, en wij van de mooie verhaaltjes want in Nederland is ook genoeg te beleven,
    Succes en groetjes Betsy Boeijen
  42. Coby en Andre van Roij:
    26 april 2022
    We kijken het eerst even een paar dagen aan en als het lichaam zich herstelt, wat we hopen, dan gaan we voor het hele traject naar Groningen. We hebben in ieder geval alvast een mooi stuk gelopen en wie weet de rest een andere keer.
  43. Grad en Anny:
    26 april 2022
    Hallo Coby en Andre, wat jammer voor jullie, maar een goede beslissing. Gezondheid gaat boven alles. Geniet nu van het mooie Pieterpad. Succes en de groetjes van Grad en Anny
  44. Coby en Andre van Roij:
    26 april 2022
    Dank je wel. We starten hier in Maastricht met een korte etappe van 14 km en kijken wel hoe het lichaam er op reageert. We hopen op een positieve uitslag.
  45. Anna-maria:
    26 april 2022
    potdomme...da"s klote...maar inderdaad pieterburen ook een mooie toch....wens jullie daarbij ook weer veel wandel plezier...en hopelijk houd je rug het...groetjes anna-maria...
  46. Coby en Andre van Roij:
    26 april 2022
    Dank je wel meid. We gaan het proberen en als het enigzins kan doen we het.
  47. Coby en Andre van Roij:
    26 april 2022
    Dank je wel meid. We gaan het uitproberen en als het enigzins kan doen we het. We houden jullie op de hoogte.
  48. Ron & Rita:
    26 april 2022
    Als ik de gemiddelde reactie bekijk lijkt het net alsof het Pieterpad een jammerlijke tweede keus is... Niks van waar jongens! Ik geef het je te doen. Het enige wat ik nog loop is naar mijn auto en terug, ik zou een moord doen voor een stuk Pieterpad want ook dat is een prachtige wandeling langs onverwacht mooie uitzichten. Het enige is dat nu 's morgens de zon van rechts komt, waar die eerst zich links liet zien: goed voor de nekspieren, anders worden ze aan één kant te lang. We lezen het wel wanneer jullie in de buurt zijn, goede voortzetting van de reis!
  49. Coby en Andre van Roij:
    26 april 2022
    Nou je het zegt Ron. Ik had niet alleen last van de rug maar ook van mijn nek. Deze laatste klacht is inderdaad iets minder geworden. Voor ons was Rome de 1e keus omdat we die het eerste wilden doen omdat we nu nog jong zijn. Pieterpad was onze 2e keus om die naderhand te lopen. De km's in het buitenland zijn even lang als hier en wandelen geeft ons overal plezier. Als het lichaam zich herstelt worden de rollen omgedraaid en lopen we eerst Piet zijn padje en daarna maken we het traject van de Via Pietro af. Doe Rita de groeten en tot wederlezen.
  50. Anny Biemans:
    26 april 2022
    Coby en Dre, Heel veel wandelplezier in het mooie Nederland! Tot ziens!
  51. Henk van Oosteren:
    26 april 2022
    Het lijkt me toch wel heel erg zuur dat je de tocht naar Rome niet kunt afmaken. Jullie hadden er zo'n zin in.
    Maar soms moet je je knopen tellen. Hopelijk gaat het nu beter. Wij wensen jullie een fijne wandeling van zuid naar noord.
    Loes en Henk
  52. Coby en Andre van Roij:
    26 april 2022
    Dank je wel. Het is inderdaad niet gegaan zoals we hadden gewild. Gebeurd wel eens vaker in het leven. Dan moet je een keuze maken en je zult nooit weten of het de juiste keuze was en dat is maar goed ook. We gaan er vanuit dat het zich mogelijk herstelt en we in Nederland onze km's kunnen maken en van ons eigen land kunnen genieten. Rome moet maar even wachten.
  53. Ied:
    655