zondag, 24 april 2022.

24 april 2022 - Luxemburg, Luxemburg

In de jeugdherberg in La Rochette was het vannacht een beetje rumoerig vanwege de talrijke wielrenners en mountainbikers. Kennelijk hadden ze gisteren niet zoveel gefietst anders waren ze wel wat kalmer geweest. Vannacht had het een beetje geregend maar vandaag is het de hele dag droog geweest. De buien vielen daar waar wij niet waren. Mooi toch. Onderweg veel wijngaardslakken gezien die na deze eerste regen sinds lange tijd weer massaal tevoorschijn komen.  Die beestjes zijn erg lekker met een wit wijntje erbij. Maar om nou een zak vol van dat verse vlees nog 15 km mee te sjouwen, dat had ik er niet voor over. Hebben die slakken  weer geluk. Vandaag voorlopig de laatste klimmetjes gehad en het dalen nam de overhand. Dat lijkt misschien gemakkelijk en snel maar dat is eigenlijk net zo zwaar als klimmen. Uiteindelijk in Luxemburg- stad aangekomen. Hier staan nog veel " Spuer Keese" oftewel Spaarkasse uit de tijd van het bankgeheim.  Nadat we ons geïnstalleerd hadden eerst naar het treinstation gegaan. We waren er achter gekomen dat ik in de routeplanning Coby foutief had geïnformeerd. Coby heeft heel veel werk verricht met onder andere het reserveren van de slaapplaatsen. Op de lijst die ik haar had gegeven had ik de etappeplaats tussen Luxemburgstad en Semecourt niet vermeld. Deze was dus niet gereserveerd uiteraard. Aangezien alle volgende plaatsen wel gereserveerd waren moeten we morgen een stuk met het openbaar vervoer. Als we die vergeten plaats alsnog reserveren moeten we alle andere reserveringen ( 25 stuks)  annuleren en proberen een dag op te schuiven. Ik denk dat we dan qua slaapplaatsen een groot probleem gaan krijgen. Dus dan weten jullie dat we morgen een stukje niet wandelen maar dat overbruggen met ov  om op het geplande schema te blijven. Sorry. We houden jullie op de hoogte.

1. Quirien en Betsie:
    24 april 2022
    En wat zei Coby ? Foutje bedankt 🤣🤣🤣
  2. Anouk:
    24 april 2022
    Ach een stukje ov, 't is voor de planning beter en voor jullie benen misschien ook wel. Veel treinplezier en daarna weer lekker aan de wandel.
  3. Theo:
    25 april 2022
    Vandaag eindelijk begonnen aan jullie blog. Ik stelde het steeds een dagje uit. Het voordeel is dat je dan wat te lezen hebt. Het is weer vanouds genieten van de verhalen en foto’s. Vandaag een makkie (mag ook wel eens) en morgen er weer flink tegen aan. Zet hem op. Trots op jullie. Luf u!
  4. Cobie:
    25 april 2022
    Ik vind het ook super leuk om jullie verhalen te lezen en te volgen waar jullie zijn. Het lijkt zo simpel als je het allemaal leest, maar dat zal zeker in het eggie anders zijn. Ik vind het echt heel knap. Zet hem op en ik kijk uit naar het volgende mooie verhaal. Gr Cobie met ie
  5. Ied:
    25 april 2022
    Terwijl ik dit schrijf, zijn jullie allang weer onderweg. Hopelijk met zo’n, die laat zich hier vandaag verstek gaan. Jullie hadden het over slakken, nou die hebben wij genoeg. Binnenkant van bloempotten het wemelt ervan. Mooie tocht weer gisteren, alleen over de grote wegen lopen lijkt me niet zo handig. Gr.
  6. Mirjam Vergeer:
    25 april 2022
    Zojuist even wat schade ingehaald met het lezen van jullie verhalen....en dat terwijl jullie relaxt in het ov hebben gezeten. Nu morgen weer fris er tegenaan!