zaterdag, 7 mei 2022.

7 mei 2022 - Schoonloo, Nederland

Ook vandaag weer droog gehouden en prima wandelweer gehad van Anderen naar Schoonloo.  Onderweg mooie paadjes maar ook diverse obstakeltjes. Volgens een paar info bordjes zitten we nog 410 km van  de St. Pietersberg in Maastricht en hebben we 86 km afgelegd sinds de start in Pieterburen. We waren nog maar net op pad toen we een groot aantal Limousine dames aan het ontbijt zagen staan. Ze hadden hooi,  aardappels en witlofwortels op het menu. Een eind verder stonden soortgenoten met hun kalfjes in de buitenlucht te genieten van vers gras. In deze omgeving heeft een Engelse bommenwerper tijdens de 2e wereldoorlog  zijn bommen noodgedwongen afgegooid om veilig te kunnen landen in Engeland. Een van die bomkraters is weer tevoorschijn gehaald door vrijwilligers door al het struikgewas te verwijderen. Kennelijk was dit een ernstig dunbevolkte streek zodat men die bommen zonder problemen kon laten vallen. Mogelijk heeft dat toen veel indruk gemaakt want er wonen hier  nog steeds maar heel, heel, heeee...l weinig mensen. Het is momenteel erg moeilijk om een slaapplaats te vinden. De meesten zijn bezet maar na vele telefoontjes lukt het nog steeds.  De komende dagen gaat het ook hier steeds harder dooien en hebben we zelf maar etappe's gemaakt van omstreeks 20 km per dag. Dat maakt echter het vinden van een slaapplaats er niet altijd gemakkelijker op. In het ergste geval kunnen we nog altijd een tentje kopen. Morgen naar Sleen. Nog even een route van 24 km voordat het erg warm wordt. Bedankt voor jullie leuke reacties en tot morgen. Welterusten.

1. Lia:
    7 mei 2022
    Ik herinner me de omgeving van Sleen als erg fraai. Veel plezier morgen.
  2. Piet en Diny:
    7 mei 2022
    In (of in de buurt van) Sleen vroeger nog wel eens gecampeerd. Mooie streek daar. Jullie lopen een mooie en afwisselende route en dat gaat super zo te zien. Knap dat jullie doorgezet hebben en het Pieterpad alsnog lopen. Hou vol en veel plezier.
  3. Mirjam Vergeer:
    8 mei 2022
    Hopelijk hebben jullie de Limousines met kalfjes van grote afstand mogen bekijken. Dichtbij zijn ze echt minder leuk hoor.
  4. Coby en Andre van Roij:
    8 mei 2022
    Daar weet jij alles van.