zaterdag, 30 april 2022.

30 april 2022 - Venlo, Nederland

Het was goed toeven in Swalmen in de B&B Anno 1919. Kostte wat maar dan heb je ook iets. Wij vonden dat we dit wel hadden verdiend na die stevige etappe. Momenteel draait er een serie op de Nederlandse tv van de drie Belgen onder leiding van Arnoud die vorig jaar het Pieterpad hebben gelopen. Zij hebben in september ook in deze B&B geslapen. Vanuit Swalmen vrijwel gelijk langs de rivier de Swalm gelopen wat zeer mooi was. Vervolgens een vrij lang traject door de bossen over een pad wat de grens vormde tussen Nederland en Duitsland. In de buurt van Tegelen waren veel oude afgravingen waar de tegel- en dakpannenfabrieken hun klei haalden. Sommige van die putten staan nu vol water of dienen als visvijver. Andere zijn destijds als vuilstort gebruikt en weer bedekt met grond.  Het was vandaag over het algemeen redelijk aan de frisse kant vandaar dat we het niet vreemd vonden dat er vlakbij Venlo een klein ijsbeertje in de boom zat. V[r alle duidelijkheid, het is niet haar heup waar Coby last van heeft maar een spier genaamd Piriformus. Een kwaal waar ze al vaker last van heeft gehad. Een paar behandelingen bij de chiropractiker  en dan is het meestal wel een tijdje over. Maar helaas pindakaas. We hebben wel het een en ander in onze rugzak maar een chiropractiker zijn we vergeten. We wachten morgen af hoe het gaat en dan zien we wel wat we gaan doen. We houden jullie op de hoogte.

1. Henk en Reina van der Laan:
    30 april 2022
    Hoi, we volgen jullie dagelijkse reisverhalen met veel interesse! Hopelijk gaat het morgen beter met Coby, het zou erg jammer dat jullie ook op deze wandeling niet verder kunnen. Leuk van die B&B in Swalmen, wij volgen die 3 Belgen op het Pieterpad al vanaf het begin, genieten we ook van.
    Morgen weer een hopenlijk goede wandeling gewenst.
    Reina en Henk
  2. Coby en Andre van Roij:
    1 mei 2022
    Als het van de week meezit zien we misschien elkaar binnenkort wel.
  3. Piet en Diny:
    30 april 2022
    Jullie wandeling neemt regelmatig onverwachte wendingen. Soms wat minder maar soms ook weer heel leuk. Een ijsbeer kom je sowieso niet vaak tegen maar dan ook nog in een boom!!! Hebben jullie Pieter de Pad nog niet gezien? Doe het rustg aan en neem op tijd je rust dan komt het goed Coby. Geniet, en hopelijk wordt het ietsje warmer.