zaterdag, 23 april 2022.

23 april 2022 - Larochette, Luxemburg

Vanuit Vianden weer steil omhoog en halverwege de klim een terugblik op de andere zijde van het Chateau. Het zweet stond nu al in mijn bilnaad maar eenmaal boven droogde dat weer snel vanwege de stevige wind. Kregen vandaag de indruk dat het minder daalt of stijgt. Een bordje gaf ook aan dat die zijn teruggegaan van 15% naar 11%. Veel Nederlanders hier en de meesten zijn motorrijders, wielrenners, mountainbikers en mensen met campers. Wandelaars zijn zeldzaam. Zeker vanuit Nederland. Omstreeks 15.45 uur waren we bij de jeugdherberg in La Rochette. Net voor de eerste bui kwam. De laatste keer dat we in dit dorp waren was in augustus 1999 tijdens de algehele zonsverduistering. Vincent was toen 9 jaar. Mogelijk dat iemand van de overheid ons gisteren heeft zien  zwoegen berg op en medelijden met ons kreeg want vandaag zagen we dat ze begonnen waren met de bergen kleiner te maken. Ze zijn hier goed bezig.  Misschien dat we morgen wat regen krijgen onderweg naar Luxemburg stad. Hebben we die poncho's gelukkig niet voor niets meegenomen. Prettig weekend en tot morgen.

1. Ron & Rita:
    23 april 2022
    Mooi dorpje La Rochette. Een nicht van ons is daar 90'er jaren een camping begonnen, later omgeruild voor een hotel in Dasburg. Maar ook dat is inmiddels ingeruild, pensioen in plaats van een pension.

Goed om te horen dat de spirit er nog volop in zit, want je moet nog een stukkie. Succes!
  2. Betsy Boeijen:
    23 april 2022
    Hallo nog steeds lekker weer en een mooie avonturen reis, leuk dat ze de bergen aangepast hebben voor jullie, ze wisten wel dat het niet mee zou vallen boven de 70 , maar jullie zijn van die doorzetters, nooit opgeven want dan ga je ook niet naar Rome, leuke foto’s en mooie verhalen ik geniet er van,
    Nog een een goeie reis ,groetjes Betsy
  3. Riet van Vier Vrije Voeten:
    23 april 2022
    Heerlijk te lezen: ik krijg steeds een lach op mijn gezicht door jullie heerlijke verhalen; dank je wel 🙏
  4. Jeanne Eikelenboom:
    23 april 2022
    Saskia heeft gisteren in Vianden op een terrasje gezeten. Ze zijn in Trier geweest. Nu weer thuis. Jullie stappen lekker door. Telkens als ik de hond uitlaat kijk ik even naar jullie stulpje. Ook een mooi plekje. Goede zondag. Groetjes
  5. Coby en Andre van Roij:
    23 april 2022
    Wij waren gisteren omstreeks 16.30 uur in Vianden en hebben toen nog even op het terras langs de Our gezeten. Het was daar vrij druk rond die tijd.
  6. Mary Jane:
    24 april 2022
    Beautiful pictures! I love reading of your adventures! Safe travel tomorrow.
  7. Coby en Andre van Roij:
    24 april 2022
    Nice to hear. We let you see all the way to Rome from Holland to Italy so you don 't have to do that anymore and travel wis my sister Betsie to Scandinavia.