woensdag, 20 april 2022.

20 april 2022 - Burg-Reuland, België

Vannacht prima geslapen in Chateau Wanne ondanks dat er ook 32 schoolkinderen, in de leeftijd van 10 tot 12 jaar, op schoolkamp waren. Bij het avondeten en het ontbijt een gezellig rumoerig geheel.  Het dalen en klimmen van gisteren voelde ik vanmorgen nog goed aan mijn kuiten. Vandaag dus rustig aangedaan en tegen zessen waren we in Burg Reuland. Dit gedeelte van Belgie is ook twee-talig maar dan Frans en Duits.  Het is hier  minder bewoond dus we zijn niet zoveel mensen tegengekomen, behalve een Belgisch echtpaar op de fiets. Ook de ontvangst van de gsm was regelmatig  nihil. Dus mochten jullie onverhoopt geen berichtje hebben ontvangen dan licht het daaraan. Ook vandaag nog klimmen en dalen maar minder ernstig als de afgelopen 2 dagen. Dat is maar goed ook want de ledematen begonnen te protesteren. Onderweg op een zitbankje een mooi opschrift gezien waar op een vriendelijke wijze werd kenbaar gemaakt om je rotzooi op te ruimen. Kunnen ze in Nederland nog een voorbeeld aan nemen. Dan is er eindelijk de eerste blaar en wel bij Coby maar de serveerster in Wanne had duidelijk gezegd dat die schaal erg heet was. Gelukkig hebben we de blarenpleisters dus niet voor niks  meegenomen.  Pleister om de vinger ipv  op de teen.  Ook onderweg foto gemaakt van een prachtige boom met naar wij dachten een groot konijnenhol op de achtergrond. Bleek bij nader inzien een tunneltje te zijn die onder de snelweg doorgaat. Na enkele klimmetjes kwamen we ook vandag weer heelhuids op onze eindbestemming voor vandaag  aan. Morgen beloofd het iets, met de nadruk op iets, vlakker te worden. Eerst zien, dan geloven. Dit laatste klinkt een beetje raar voor een pelgrim die naar Rome loopt. Welterusten.

1. Wil de Jong:
    20 april 2022
    Beste Coby , oud collega, en André
  2. Jan en Ria van Rosmalen:
    20 april 2022
    Hallo Rome gangers, het gaat voorspoedig zo te lezen, de blaar van Coby niet mee gerekend. Je hebt met je ganzen van een paar dagen geleden wel wat teweeg gebracht in het Groenewoud Drė 🤭 Elke keer als er ganzen over vliegen denken wij aan jouw Hooligans. Groeten van ons voor jullie
  3. Riet van Vier Vrije Voeten:
    21 april 2022
    Gezellig verhaal weer; we genieten méé!
  4. Coby en Andre van Roij:
    21 april 2022
    Wij zijn inmiddels vandaag in Dasburg "Bei Jul" aangeland. We zoeken voor morgen ri. Vianden een andere route als die jullie hebben gevolgd, want dat was niet zo'n succes had ik begrepen. Je leest het morgen wel in de volgende aflevering. Doe Guus de groeten.
  5. Ied:
    21 april 2022
    Au, daar kun je nog even last van hebben, gelukkig niet op je voet. Prachtige foto’s weer, vooral die boom.ik dacht die zullen wel een keer een rustdag nemen, maar nee jullie lopen gestadig door. Knap , vandaag weer mooie wandeling en sterkte met de blaar. Gr
  6. Coby en Andre van Roij:
    21 april 2022
    We proberen elke dag te lopen. Dat is puur uit nieuwsgierigheid wat we de volgende dag weer zien en beleven.