woensdag, 13 april 2022.

13 april 2022 - Hamont-Achel, België

Hallo allemaal,

Vannacht geslapen bij de Dominee van de  protestantse Agnes Dei kerk in Aalst. Bij de concurrentie dus. Voorheen was hij Theoloog en programmamaker bij de NCRV en IKON.  Na een goede nachtrust en prima  onbijt via een fietspad langs de doorgaande weg naar Valkenswaard. Onderweg hadden we al een paar keer kapotte witte eieren zien liggen en ik dacht dat die mogelijk uit een nest waren gevallen of mogelijk door een vogel waren verloren voor ze bij het nest was. Dit gebeurt wel vaker. Nadat we er over een lengte van ongeveer 1 km al zeven geteld hadden vonden we dit toch wel vreemd. Bij nader onderzoek bleek dat er rode stempels op de eierschaal stonden die onder andere aangaven dat het ei nog houdbaar was tot 22 april 2022. Toch knap van die vogels. Een eind verder zagen we de oplossing in de vorm van een leeg eierdoosje. Blijft de onbeantwoorde vraag wat er hier gebeurd is.  Vanaf Valkenswaard via een wandelpad over een voormalige spoorlijn richting het  Benedictijns klooster in Achel.  Ongeveer 1 km voor dit klooster dachten we het stadion te zien van FC de Achelse Kluis maar bij nader inzien bleek het een groot springparcours met tribunes te zijn van de stal Jan Tops. Er stonden ook enkele paardeboxen  bij.  Na telling bleken het 15 rijen van elk 30 boxen te zijn dus welgeteld 450 stuks. Ja beste buurkinderen als je zoiets na schooltijd moet voorzien van hooi dan ben je een tijdje bezig.  Vlak voor het klooster ligt de grens met Belgie en Coby heeft toen helemaal vanuit Nederland een foto van mij gemaakt. In de 1e wereldoorlog van 1914 tot 1918 stond hier ook de beruchte dodendraad die destijds moest verhinderen dat Belgische burgers maar ook deserterende Duitse soldaten naar Nederland vluchtten. Op de draden stond 2000 volt en er zijn veel mensen gedood door deze afrastering.  De Duitsers schrokken later wel van de hoge elektriciteitsrekening. Misschien is dat de oorzaak geweest dat ze  later zijn overgestapt op gas. We waren zeer benieuwd hoe het ons vandaag zou vergaan na de zware dag van gisteren maar we zijn na 23 km  goed in Budel-Schoot aangekomen. Nog even bij de Plus boodschappen gedaan want bij het overnachtingsverblijf is een kleine keuken waar we onze avondmaaltijd kunnen bereiden. Smakel eten, welterusten en tot morgen.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Anne en Mees:
    13 april 2022
    Wij denken dat de Paashaas wellicht haast heeft gehad in zijn voorbereidingen. En het eerste land al van het lijstje gestreept! Das een bolleke verdiend!
  2. Coby en Andre van Roij:
    14 april 2022
    Dan moeten die twee zwarte dames bij jullie achter in de tuin maar even extra hun best doen.
  3. Betsy Boeijen:
    14 april 2022
    Hallo Coby en André
    Wat een leuke verhaaltjes weten jullie al weer te schrijven, het is me nog steeds niet gelukt om jullie goeie reis te wensen, maar ik blijf het proberen,
    Heel veel succes met het lopen en geniet van het samen zijn de nieuwe ontmoetingen,
    Groetjes Betsy Boeijen