woensdag, 11 mei 2022..

11 mei 2022 - Arrien, Nederland

Ook vandaag weer een schitterende dag met mooie temperaturen en veel zonneschijn. Veel gewandeld door bossen en langs rivier De Vecht. Een regenrivier  die vanuit Duitsland Nederland binnenstroomt. Op veel plaatsen zijn er de meanders uitgehaald en is de rivier dus " rechter " gemaakt. Inmiddels zijn op veel plaatsen die meanders weer teruggebracht. Dit komt de flora en fauna ten goede. Er is een stuw aangelegd en ook een vistrap.  Heel typisch is dat je aan de rand van de oude bedding van de Vecht  water en veengebied hebt en 5 mtr verder liggen stuifduinen die veel hoger liggen.  In een klein dorpje stonden nog enkele boerderijen met muren van gevlochten stro. Daar hebben we even een kopje koffie gedronken op bankjes waar strobalen in waren verwerkt.  Iets verder liep een kudde koeien in een soort paradijsje. Genoeg gras, veel zon en ook grote stukken met schaduw. Wat wil een koe nog meer. Misschien op tijd gemolken worden.?  In een bos iets verderop stond een boom die volgens mij een moeilijke jeugd heeft gehad. De opgekropte gevoelens waren duidelijk zichtbaar. Ook vandaag was de wind nadrukkelijk aanwezig in het open terrein. In de bossen was het schaduwrijk en nagenoeg windstil. Morgen naar de Sallantse  Heuvelrug. Ook mooi. Zeker met dit mooie weer. We gaan het meemaken.

1. Jeanne Eikelenboom:
    11 mei 2022
    Heerlijk om zo lekker rond te kunnen wandelen. Ik ben een beetje jaloers. Waren mijn benen maar weer zo opgeknapt. Geduld en veel oefenen. Prachtige plaatjes. Wat is Nederland toch bijzonder! VEEL SUCCES. Nabij de Sallandse heuvelrug ligt Wijhe. De woonplaats van schoonzoon DICK Denneboom.
  2. Ied:
    11 mei 2022
    Jullie zien toch heel veel mooie dingen, maar hebt er ook oog voor. Lang niet iedereen ziet bijzondere dingen aan bomen of de omgeving. En vertelt daar ook over. Dat is zo leuk aan de verslagen. Bedankt. Gr
  3. BETSIE GRUIJTERS:
    11 mei 2022
    Wat gek waarom zie ik mijn reactie nooit zelf ??? Ik probeer het nog eens. Wat is het toch mooi allemaal, dat zou ik nu ook wel willen doen maar dan niet alleen en niet meer dan 10 km. Per dag .Dan zou het (meschien) nog haalbaar zijn. GROETJES EN LIEFS BETSIE
  4. Coby en Andre van Roij:
    12 mei 2022
    Nou deze is wel bij ons binnen gekomen. Als je een reactie naar ons stuurt moet je met je vinger naar boven vegen en dan zie je "opslaan". Daar moet je op drukken en dan wordt ie verstuurd. Dan zien wij hem en jij ook.