Vrijdag, 22 april 2022.

22 april 2022 - Vianden, Luxemburg

Vanmorgen bijtijds wakker vanwege het verkeerslawaai. Wat bleek, we hadden de raam vergeten te sluiten.  Kwam goed uit want we wilden toch vroeg vertrekken. We gaan wel erg snel. Gisteren nog even in Belgie en later op de dag in Duitsland en zometeen 1 km lopen en we zitten in Luxemburg.  Onderweg van Dasburg naar Vianden  troffen we in Obereisenbach twee Osse broers. De een woont inmiddels in Nijmegen en de ander in Uuje.  Zij waren ook op pelgrimstocht naar Rome. Deze kanjers liepen echter via de GR route en die is pittig.  Zij liepen de tocht in gedeeltes omdat beiden nog werken. Coby en ik liepen de route van vandaag gedeeltelijk via de GR, de Ourroute en de N-10.  Het gedeelte langs de N10 was goed te lopen. Er was weinig verkeer maar je moet toch goed opletten.  Vooral bij de scherpe bochten  moest je in de buitenbocht gaan lopen. Dat hield in dat je vaak van links naar rechts moest oversteken en van rechts naar links. Op de muziek van de Snolle Bollekes is dat best gezellig. Op de stukken vlak langs de rivier de Our kon ik het niet nalaten om te kijken of er forellen zwommen. Nou ik heb er verschillende gezien van 1 kilo of zwaarder.  Op sommige plaatsen waren veel bomen omgewaaid. Zeer waarschijnlijk tijdens de laatste storm die ook over Nederland is geraasd.  Onderweg zagen we een vrachtwagen die met bomen werd geladen. Ik heb deze wagens wel eens vaker zien rijden en het viel me op dat de bomen allemaal even lang waren.  Als ze op de vrachtwagen  liggen worden ze op dezelfde lengte afgezaagd. De stukken die overblijven gaan naar de plaatselijke bewoners als kachelhout voor de komende winter. De omgeving onderweg is weer fantastisch. Bijna aan het eind van onze etappe hadden we een schitterend uitzicht op het kasteel in Vianden. Gelukkig hoefden we daar niet gaan te slapen. Dat doen we in een slaapplaats  die we nog moesten boeken toen we in Vianden aankwamen. Vanmiddag kregen we namelijk een e-mail dat het door ons geboekte hotel was gesloten. Coby had dat hotel al weken geleden geboekt en ook de bevestiging gekregen via Booking.com. Maar goed we zijn weer onder dak. Lekker slapen en morgen naar de Jeugdherberg in La Rochette want daar hebben ze ook kamers voor de iets oudere jeugd. Tot morgen.

1. Ineke:
    22 april 2022
    Wat een mooie uitzichten, wauw!
  2. Coby en Andre van Roij:
    22 april 2022
    en jij hebt mooie vooruitzichten voor september.
  3. Piet:
    22 april 2022
    Gelukkig dat jullie nog een slaapplaats gevonden hadden. Gaan jullie overigens wel de goede route, als ik zo dat schelpje zie. Prachtig landschap zo te zien op de foto's. Fijne wandeling morgen , overmorgen, de dag daarna enz enz toegewenst.
  4. Coby en Andre van Roij:
    23 april 2022
    Er was nog 1 kamer vrij want kennelijk hebben ze in Nederland vakantie. De meeste die we tegenkwamen spraken Nederlands.