maandag, 11 april 2022

11 april 2022 - Gemert, Nederland

Hallo beste mensen,

Gisteravond heerlijk gegeten en vannacht goed geslapen in de B & B van Piet en Mieke in Heesch. Als alle overnachtingsplekken zo zijn dan zouden wij daar zeer gelukkig van worden. Gewoon geweldig.  Na het afscheid nemen in het gemeentehuis van Heesch onze 2e stempel laten zetten in het pelgrimspaspoort. De 1e was gezet door de pastoor in Lith. Het was vandaag prachtig wandelweer en de 1e stop was bij modehuis Van Tilburg in Nistelrode. Daar hebben we extra genoten van de koffie en de cappuccino omdat die daar gratis was. Niet dat we zuinig zijn maar er was nog niets anders open op dat tijdstip. Vervolgens rustig over het nieuwe snelfietspad van Nistelrode naar Uden gelopen. Het fietspad was nog gesloten voor fietsers zodat we het hele pad voor onszelf hadden. In Uden was het tijd voor een rustpauze en een hapje en een drankje welke waren gesponserd door die geweldige B  & B in Heesch. Tijdens deze pauze de brieven gelezen die onze kinderen meegegeven hadden met een retourenveloppe en postzegels erbij zodat we ze na het lezen terug konden sturen en niet helemaal mee hoefden te nemen naar Rome. Slimme kinderen hebben wij. Beste kinderen hartelijk bedankt voor hetgeen wat jullie hebben geschreven. En ja, wij zullen onderweg goed opletten. De amuletten met de namen van de kinderen en kleinkinderen hebben we aan de rugzak hangen en we zijn daar zeer blij mee en erg trots op. We hebben de enveloppe meteen in Uden op de post gedaan en zijn richting Gemert gelopen. Ergens onderweg was het een drukte van belang. Toen we vlakbij waren zagen we de oorzaak. Er waren een stel oudere mannen met hun ballen aan het spelen. We hebben even staan kijken want het was best spannend. Na enig aandringen liep Coby ook weer verder. Omstreeks 16.30 uur arriveerden we bij mijn jongste zus Betsie waar we vannacht slapen. Mijn oudste broer Leo en zijn vrouw Francien kwamen ook en we hebben daar samen gegeten en nog wat gekletst. Vandaag tussen de 20 en 25 km gelopen. We zijn dus benieuwd hoe we ons morgenvroeg voelen. Vandaag ging het lopen goed maar waren we toch blij toen we in Gemert waren. Morgen beloofd weer een mooie dag te worden. Welterusten.

1. Piet:
    11 april 2022
    Vandaag was het een mooie wandeldag, ik wens jullie veel van zulke dagen. Morgen belooft in ieder geval een goed te zijn te zijn. (Goed te lezen overigens dat het nieuwe fietspad in Nistelrode nog niet open is, wij wilden dat morgen gaan uitproberen.) Wandel met plezier.
  2. BETSIE GRUIJTERS:
    11 april 2022
    Die geef ik vandaag wel mondeling nu gaat dat nog het was leuk om je vandaag hier te hebben
  3. Quirien en Betsie:
    11 april 2022
    Leuk om jullie op deze manier te kunnen volgen,zo kunnen we meegenieten met jullie avonturen op deze mooie tocht ,geniet er van ,Groetjes Betsie en Quirien