donderdag, 14 april 2022

14 april 2022 - Neeroeteren, België

In de B & B van Ron in Budel-Schoot was het weer goed toeven. Afgelopen zomer daar ook geslapen tijdens onze fietstocht rondje Nederland.  Geweldig verblijf in een groot tuinhuis met alles erop en eraan zelfs een eigen keuken. Vandaag startte de dag met wat mist maar die was vrij snel verdwenen en werd het weer een zonnige dag met later wat stapelwolken. Het zou  een lange wandeling langs het kanaal worden via Bocholt,  Bree en Neeroeteren naar Stokem. Langs het kanaal uiteraard veel watervogels waaronder een zwanenechtpaar. Moeders op het nest en pa hield de wacht. Kom je te dicht bij dan wordt pa boos en kun je in de problemen komen. We hebben van een gepaste afstand een foto genomen en die twee verder met rust gelaten. Zo hebben we dat ook gedaan met vader en moeder gans met hun drie kinderen. Wat een lief tafereel hier zo op het platteland langs de waterkant.  Hoe anders is dat met hun gewelddadige soortgenoten die je vooral in de weekenden in de grote steden ziet. De zogeheten Hooligans.  Hier in Belgie hebben ze verschillende autowasplaatsen langs het kanaal die ook netjes met borden staan aangegeven.  Vandaag hadden we ook onze eerste klim met een stijgingspercentage van naar schatting 25 %.  Dit was echt nodig want aan de andere kant van het kanaal was een café met terras waar we allang naar hadden uitgekeken. Daarvoor moesten we wel het brugtalud omhoog lopen en zo te zien waren er al velen voor ons geweest. Vandaag hebben we ook de 100 km grens overschreden. We hopen dat er nog veel gaan volgen. Morgen nog een hele dag langs het kanaal tot Lanaken   Dit was het weer voor vandaag. Nu gaan we eten koken en daarna weer bijtijds naar bed. Houdoe en tot morgen.

1. Anouk:
    14 april 2022
    Hoi wandel luitjes, wederom genoten van jullie belevenissen. Mooie omgeving, dieren en weer. Geniet van de welverdiende rust vanavond en ik kijk uit naar het volgende verhaal.
  2. Riet van Vier Vrije Voeten:
    15 april 2022
    Keileuk jullie verhalen te lezen!
  3. Ied:
    15 april 2022
    Nog een laatste dag dat ik jullie verhaal vanuit Overloon kan lezen. Al in België beland, valt het mee de wandeltocht ? Veel wandelplezier weer tot morgen.
  4. Coby en Andre van Roij:
    15 april 2022
    Zitten nu in Lanaken in België vlak voor Maastricht aan een welverdiend pintje na 25 km lopen. Het lopen en de rugzak begint nu een beetje te wennen.
  5. Ied:
    15 april 2022
    Gelukkig ik was al bang, dat jullie de trein terug zouden nemen om hier eieren te zoeken. Groetjes