dinsdag, 3 mei 2022.

3 mei 2022 - Winsum, Nederland

We are on the road again. Vandaag begonnen aan deel III van onze wandeling. De behandeling bij de chiropractiker is gisteren geslaagd. Ze kan weer lopen zonder pijn en vandaar dat Jasper ons vanmorgen naar het treinstation in Den Bosch heeft gebracht nadat we afscheid hadden genomen van Anne, Mees en Loa. Gisteren waren Ineke en Robert met de kleinkinderen Tobias en Daantje nog even gezellig langs geweest. Ineke is trouwens vandaag jarig en Robert  morgen en wij zijn vandaag 31 jaar getrouwd. Dit alles vieren we dus in Winsum ergens tussen Pieterburen en Groningen.  Om vandaag in Pieterburen, het startpunt van het Pieterpad,  te komen was nog een hele onderneming. Met de trein van Den Bosch naar Geldermalsen waar we uit moesten stappen en vervolgens met de bus verder naar Centraal station in Utrecht want op dit traject zijn er werkzaamheden aan het spoor. Buiten het station bij Geldermalsen stond een ernstig lange rij reizigers op de bussen te wachten. Die kwamen maar mondjesmaat aanrijden zodat we geruime tijd moesten wachten. Voordat ik een foto maakte van die rij heb ik eerst gevraagd of ze allemaal wilden lachen. Het viel me op dat de mensen in het voorste gedeelte dit deden. Zij waren ook degene die met de eerstvolgende bus mee mochten. In Utrecht met de trein naar Zwolle. Daar overstappen in de trein naar Groningen. Vervolgens daar overstappen in de trein naar Winsum om daar met de bus naar Pieterburen te rijden waar we omstreeks 14.00 uur aankwamen bij het startpunt van het Pieterpad. Al vrij vlug liepen wij aan de achterzijde langs de zeehondencreche. Het moet me toch even van 't Hart dat Lenie dat hier opgericht heeft voor die zieke beestjes. Het landschap heeft hier zijn eigen charme. Zo loop je tussen de aardappel-en uienakkers en even verder sta je plotseling midden in een oud dorpje. Soms zie je langs de weg een gezellig zitje, speciaal voor de wandelaars. Er staan in deze streek nog ongeveer 80 stellingmolens van de ongeveer 1000 die er hebben gestaan. Het lopen ging prima en de eerste 12 km zitten er weer op. Morgen richting stad Groningen.

1. Anouk:
    3 mei 2022
    Gefeliciteerd met jullie trouwdag en een goede reis toegewenst!
  2. Quirien en Betsie:
    3 mei 2022
    Allereerst ,van harte gefeliciteerd met jullie trouwdag, en mooi dat de behandeling heeft geholpen, en ja reizen met ov zal altijd wel een probleem blijven, driemaal is scheepsrecht ,dus succes met het lopen van het Pieterpad,
  3. Piet:
    3 mei 2022
    Alle goede drie zeggen ze wel eens, ik hoop dat dit voor jullie wandelingetje nu ook geldt. Veel succes en plezier.
  4. See knoet:
    3 mei 2022
    Wat goed van jullie ,alweer op pad! Succes!
  5. Mary Jane:
    4 mei 2022
    Congratulations with your anniversary and glad that you are well enough to continue your journey.
  6. Jan en Ria van Rosmalen:
    4 mei 2022
    Fijn dat jullie weer op weg zijn. En zoals de meesten al reageren, alle goede dingen in drieën en daar gaan we ( jullie) dus voor. Succes saampjes ( maar dat lukt na 31 jaar)
  7. Nol van Zoest:
    Ja jonge,
    Lang leven het openbaar vervoer. JE BENT ER ZO ....
    En wat dat trouwen betreft, je moet nog even voor de 50 ...
    Groetjes,
    NOL en LIES
  8. Ied:
    4 mei 2022
    Fijn dat jullie weer onderweg zijn. Gezellige trouwdag en wandeling vandaag. Maak er weer wat van, succes zonder blessuren deze keer. Gr.
  9. Betsy Boeijen:
    4 mei 2022
    Leuk dat jullie weer begonnen zijn, nooit opgeven dat past niet bij jullie,
    Geniet maar van de omgeving, en nog steeds mooi weer,
    Groetjes en een hele goeie reis.
  10. Coby en Andre van Roij:
    6 mei 2022
    Sinds een week horen we elke dag de koekkoek en we hebben er een gezien. Die werd door een merel achterna gezeten. Kennelijk had de koekkoek geprobeerd een ei te leggen in het merelnest.
  11. Coby en Andre van Roij:
    11 mei 2022
    En Betsy want denk je.
    Ook in Nederland horen we nu elke dag de koekoek.
    Het is zoals jullie zeiden., zodra je de koekoek hoort dan hoor je hem elke dag