dinsdag, 19 april 2022.

19 april 2022 - Stavelot, België

Vanmorgen omstreeks 08.30 uur uit Spa vertrokken en omstreeks 17.30 in Wanne aangekomen. Een lange wandeldag dus en wat voor een. Aan het weer lag het niet dat was geweldig. We begonnen in Spa met een 6 km lange klim en vervolgens een stevige afdaling naar Stavelot. Mooi natuurgebied met ernstig vochtige paden en slootjes die overwonnen moesten worden.  Maar eigenlijk hadden we het kunnen weten. Hier in Spa hebben ze zoveel water dat ze het verkopen. Drink binnenkort maar geen Spa bronwater want ik moest onderweg nodig. Er waren hellingen bij van 15% , wat ook aangegeven stond.  De laatste 6 km vanuit Stavelot was ook zeer verrassend. Het was weer een en al klimmen en het bordje van 15% waren ze hier vergeten. Tijdens deze klim op een B-weggetje gaf ik bij de scherpe bochten de achteropkomende autobestuurders een seintje dat ze ons konden passeren als er geen tegenliggers waren.  Een van hun was een paar honderd meter verder gestopt en had daar op ons gewacht.  Hij bood ons vers drinkwater aan omdat hij  het geweldig vond dat wij als wandelaars rekening hielden met autobestuurders. Hij hoefde daardoor niet achter ons te blijven tot voorbij de scherpe bocht en wij hadden lekker vers water. Iedereen weer blij. De man heette Andy en kwam uit Kortrijk. Hij was nu hier in de buurt op vakantie en erg onder de indruk van ons plan om naar Rome te lopen. Hij wilde dit graag volgen en hebben zijn E-mailadres aan onze volgerslijst toegevoegd. In Wanne in het Chateau gegeten en geslapen met 32 andere gasten.  Het waren kinderen tussen 10 en 12 jaar uit wijken van grotere steden in België die hier onder begeleiding een week vakantie vieren. Alles bij elkaar een gezellige boel. Benieuwd hoe morgen de spieren aanvoelen want die hebben vandaag hard moeten werken. Dat lezen jullie morgen wel. Doei.

1. Anouk:
    19 april 2022
    Ben dankt voor de tip, ik hou het voorlopig bij kraanwater 😀
  2. Coby en Andre van Roij:
    19 april 2022
    Heel goed van jou. Je weet nooit wanneer ze dat water gaan gebruiken en dat luchtje krijgen ze er echt niet af.
  3. Anne en Mees:
    19 april 2022
    Prachtige omgeving en de ontmoetingen maken de reis! Leuk te lezen Dre!
  4. Coby en Andre van Roij:
    19 april 2022
    Ook geweldig zijn de foto's en filmpjes van jullie, Mees en uiteraard ook Loa. Zo zien we Mees toch opgroeien en hij is zo te zien goed bezig.
  5. Troet en Trees:
    Dag Coby en André,
    Dat jullie een nieuwe blog hebben, kwam in onze "ongewenste mails". Daarom lezen we nu pas jullie nieuwe avontuur. Helemaal naar Rome! Deze keer kwamen jullie niet langs Goetsenhoven, maar we gaan jullie verslag volgen. Opgepast dus met Belgenmoppen 😉
  6. Coby en Andre van Roij:
    20 april 2022
    Wij, zuinige Hollanders zullen er gepast rekening mee houden. Alles in orde in Goetsenhove en met de kleinkinderen.
  7. Troet en Trees:
    20 april 2022
    Sinds jullie passage in 2018, is er nog een tweeling bij onze zoon gekomen. Sep en Nora zijn al ruim 3 jaar. Onze dochter kreeg vorig jaar een sterrenkindje, Mees. Dus 5 in leven, eentje boven de wolken.
  8. Defoort Andy Heule-Kortrijk:
    23 april 2022
    Het was zeer aangenaam om jullie te mogen ontmoeten na die vriendelijke attentie . De babbel deed me echt deugd. Ten ander: een ontmoeting met mensen die men niet kent, zorgt dat jouw dag geslaagd is. Dat was het zeker voor mij.
  9. Coby en Andre van Roij:
    23 april 2022
    Beste Andy, je kent toch het spreekwoord "wie goed doet, goed ontmoet" En wij hebben met jou "goed ontmoet" Wij hopen op onze reis nog veel van dergelijke ontmoetingen te hebben.