dinsdag, 12 april 2022

12 april 2022 - Helmond, Nederland

Vannacht prima geslapen en vanmorgen lekker genoten van een prima en uitgebreid ontbijt in B & B " B " bij mijn zus Bets. Als het aan haar had gelegen was het Lisabeth geworden maar mijn ouders hebben haar destijds bij het gemeentehuis zo aangegeven en zelf was ze nog te klein om haar voorkeur kenbaar te maken. Trouwens over gemeentehuis gesproken. Er worden vaak grappen gemaakt over gemeenteambtenaren, dat ze lui zijn, de kantjes er van aflopen of zelfs zitten te slapen op hun werk. Nou daar kan ik helemaal niet tegen. Toen we vanmorgen bij het gemeentehuis in Gemert kwamen voor een stempel in onze paspoorten was er ook een trouwerij gaande. Die krijgen ook een stempel in hun trouwboekje. Dat zijn dus drie stempels in nog geen half uur. Wordt er dan gewerkt of nie. Da meiske had zelfs nog tijd om tegen jouw te knipogen, zei Coby tegen mij.  Ik zei, dat klopt, dat heb ik ook gezien. Ze deed 1 oog efkes open.  Iets verder kwamen we langs een beeldengroep wat een schuttersgilde voorstelt. Mijn geboortehuis staat in Gemert  en weet zodoende dat ze hier twee  schutterijgildes hebben. De " Gruun Schut " en de " Rooi Schut ".  Kennelijk is er nu ook een " Grijs Schut ".

Onderweg in Beek  kwamen we Walter Bongers uit Lith tegen. De wereld is inderdaad klein. Langs het kanaal in Beek kwamen we nog langs mijn oude visstek toen ik ongeveer 12 jaar was. Vervolgens In Gerwen een groot stuk door de bossen gelopen en je merkt dat je de Kempen nadert. Iets verder door het dorp Nuenen waar ze ongeveer 92 jaar jaar geleden opschrokken van de geboorte van een jongetje wat nu nog steeds een onverschrokken man is en nog steeds luid hoorbaar aanwezig. Boet, houden zo. Uiteindelijk via  de watermolen in Opwetten in het centrum van Eindhoven terecht gekomen. We hadden er inmiddels bijna 25 km opzitten en we voelden beide dat het genoeg  was voor vandaag. De plotselinge warmte en afstand speelde ons parten en op blessures zaten we niet te wachten vandaar de laatste paar km per ov naar onze slaapplaats in Aalst. Na het eten meteen gedoucht  en gelijk naar bed. Coby nog even lezen en ik mijn verhaaltje schrijven. Welterusten en tot morgen.

1. Quirien en Betsie:
    12 april 2022
    Ben je nu al aan het smokkelen met kilometers, je ben het land nog niet uit, 🤣 maar je moet aan je gezondheid denken , veel succes verder. Groetjes Betsie en Quirien
  2. Coby en Andre van Roij:
    12 april 2022
    Hier in de grensstreek zijn ze gewend om te smokkelen.
  3. Jeanne Eikelenboom:
    13 april 2022
    Jullie gaan snel ondanks de warmte. Ik heb de hele Graftweg op en neer gelopen en was heel blij weer thuis te zijn. Succes morgen
  4. Riet van Vier Vrije Voeten:
    13 april 2022
    Gezellig om jullie verslag te lezen!
    Veel plezier samen, onderweg naar Rome: kanjers!
  5. Coby en Andre van Roij:
    14 april 2022
    Wij hebben een goed voorbeeld aan jullie en we gaan ons best doen.
  6. Ied:
    13 april 2022
    Jullie gaan wel als een speer. Weer genoten van jullie verhaal. Vandaag ook weer warm, doe maar vast een laagje uit. Wij gisteren dagje Venray , veel lol
  7. Jan en Ria van Rosmalen:
    13 april 2022
    Wat kun je het mooi verwoorden allemaal. Elke dag genieten we van je verslag. Komen Jullie nog op meer familie plekken of gaan jullie nu de " vreemde " in? Blijf genieten saampjes. Lieve groet
  8. Ied:
    13 april 2022
    De hele familie geniet van jullie verhalen
  9. Jeanne Eikelenboom:
    16 april 2022
    Fijne Paaswandeldagen. Wie weet kom je nog een haas tegen. Ik liep er ook een tegen het lijf en scoorde een lekker paasei. Zo te lezen loopt het prima