dinsdag 10 mei 2022.

10 mei 2022 - Hardenberg, Nederland

Vanmorgen werden we in Coevorden uitgeleide gedaan en een prettige wandeling toegewenst door de Kasteelvrouwe en haar gevolg wat door ons zeer op prijs werd gesteld. Na dit mooie afscheid ging het richting Hardenberg. Er was al vroeg in de morgen een warme wind uit het zuiden. Even buiten de stad was de zogenaamde Drentse poort,  gemaakt van grote zwerfkeien waarvan er in deze streek heel veel zijn. Door deze poort liep je de provincie Overijsel binnen. Gelukkig bleven de stenen op elkaar liggen. Er zijn hier veel verschillende wandel/fietspaden die allemaal hun eigen teken hebben. Soms zit een paal helemaal vol. Naarmate de dag vorderde trok de wind aan tot kracht 4 a 5 uit het zuiden tot zuidwesten. Het was gelukkig geen koude wind want op de dijk langs de Vecht hadden we hem vol van voren. Diezelfde wind had ook zijn positieve kant. Toen we op een bankje zaten langs een weg met grote eiken zagen we spreeuwen en kraaien die druk bezig waren met dingen oppikken van die weg. Bij nader onderzoek bleek dat het kleine groene rupsjes waren die door de harde wind uit de eikenbomen waaiden. Hebben ze hier straks minder last van de eikeprocessierups. Ook vandaag hebben we het droog gehouden. Geweldig toch. Morgen weer een dag.

1. Piet:
    11 mei 2022
    Hoi globetrotters, zo te lezen en te zien aan de foto's, gaat het jullie goed. Pas maar op dat je na het beëindigen van het Pieterpad niet per ongeluk toch door stoot naar Rome. Groetjes en toi toi.
  2. Coby en Andre van Roij:
    11 mei 2022
    Ben maar niet bang Piet. Tot Venlo en dan vinden we het even welletjes.
  3. Anneke:
    11 mei 2022
    De rupsjes heb ik de afgelopen dagen ook al veel opgevangen 😄maar niet gegeten. Wandel ze nog!!
  4. Coby en Andre van Roij:
    11 mei 2022
    Alles een beetje onder controle met de plantjes. Is wel een slechte tijd met deze droogte. Misschien moet je even wachten tot midden volgende week dan wordt het vochtiger. Verder alles goed.
  5. Anneke:
    12 mei 2022
    Aankomend weekend wil ik ze overzetten. Helaas kwart wat ingezaaid was, is verdroogd, maar nog genoeg over 😀 volgende week meer regen,dus, ik durf het wel aan
  6. Coby en Andre van Roij:
    12 mei 2022
    Goed bezig. Er in zetten en even goed water geven. Gezien de vooruitzichten krijgen ze dan regelmatig water en wij zijn de 21 mei ook weer thuis dus dat gaat goedkomen.