dag 9, Petite Rosiere-Namen, 26 maart 23 km.

26 maart 2018 - Namur, België

Hallo allemaal,
Wij vinden het heel fijn dat we zoveel volgers hebben en we bedanken jullie voor al die leuke reacties.
Vandaag zijn we om 08.00 uur gestart met wandelen.Er was mooi weer voorspeld en we hebben meer tijd om rustig naar ons einddoel van vandaag te lopen. We begonnen aan het laatste deel van het oude spoorwegtraject dat tot Namen gaat. Dat lijkt lang en dat is het ook. Al vrij vlug kwam de zon er goed door en gingen we aan het " pellen ". Eerst de sjaal dan de pet en vervolgens de fleece-jack. Nu snap ik ook dat " pe(l)lerin " de Franse benaming is voor Pelgrim. Bij een tunnel onder de snelweg door zagen wij de mensen "op weg" en wij waren " onderweg" maar het kan ook net zo goed andersom zijn geweest. Ongeveer 5 km voor Namen zagen we de eerste rotsformaties langs de route. Het lijkt dan een beetje op een tunnel maar dan zonder dak. We waren al bijtijds in Namen en zijn op ons gemak de stad gaan bekijken. Op een bepaald moment schopte ik een slak van het trottoir. Coby reageerde woest en zei" waar is dat nou voor nodig". Ik zei " dat ding loopt al de hele middag voor mijn voeten ". Kennelijk hadden we wel heel erg rustig gelopen. Een eind verder heb ik de slakkenboer aangesproken en gezegd dat ie zijn beestjes in de kooi moest houden. Geloof het of niet, gelukkig hebben we de foto's nog. Voordat we naar ons gastadres gingen nog bij het Seminarie een stempel gehaald voor in het camino-paspoort.
Dat was het weer voor vandaag. Morgen weer vroeg vertrekken dus ook bijtijds naar bed. Welterusten allemaal.
Groetjes, C. en A.

1. Ineke:
    26 maart 2018
    Hey pap! Jij hebt er nieuwe hobby bij lijkt wel, mooie en boeiende reisverhalen schrijven.
    Misschien een leuke hobby erbij voor als jullie weer thuis zijn.
    Menigeen reiziger zal een reisgids met jou achtergrondinformatie willen hebben!!!
    Dus oefen maar goed op deze site en wij mogen nu al genieten van jullie mooie verhalen/anekdotes. Wat boffen wij weer mooi! X
  2. Piet en Diny:
    26 maart 2018
    Hoi Coby &Dré,
    Hij gaat lekker bij jullie zo te lezen. In Namen hadden we bij Tony een heel bijzondere overnachting. Jullie ook? De route naar Dinant en verder langs de Maas is mooi. Geniet ervan. Vergeet niet in Leffe een Leffe te nemen voordat je bij de Norbertijnen binnen loopt ( want dan komt het er niet meer van). Loop je wel aan de goede kant van de Maas!?
  3. Ron & Rita:
    27 maart 2018
    Is er ook een verkeerde kant van de Maas? Ja, d'n overkant. Wat een leuk reisverslag, het gaat prima zo, hou de moed erin.
  4. Ied:
    27 maart 2018
    Leuk weer te lezen dat jullie genieten niet alleen van het wandelen, maar ook van alle bijzondere dingen onderweg, zoals slakken, die zie je bij ons helemaal " niet" . Het is nu weer zachtjes gaan regenen hier, voer voor slakken dus. Morgen weer een goede wandeldag.
  5. Troet en Trees:
    28 maart 2018
    Hoi Coby en Dré
    We zijn op jullie blog geraakt, vanaf nu volgen we jullie leuke verslagen en verhalen.
    Maandag logeerde hier een Nederlandse dame met een hondje, dat droeg zijn bagage in een hondenrugzakje... En vanavond komt alweer een Nederlandse pellegrina langs, er zijn plots veel pelgrims op weg!
    Het ga jullie goed, nog even en België is doorgestapt!
    Groetjes uit Goetsenhoven
    Troet en Trees