dag 91, Rabanal del Camino-Molinaseca, zaterdag 16 juni. 27 km.

16 juni 2018 - Molinaseca, Spanje

Hallo allemaal,
Allereerst beste mensen willen we jullie bedanken voor de lieve woorden. Wij putten daar kracht uit om vandaag de steen bij het Cruz de Ferro te leggen.
Reeds vroeg 06.15 uur vertrokken om zo vroeg mogelijk daar te zijn. Als je daar na 09.00 uur aankomt kan het al vrij druk zijn en dat wilden wij niet. Het is toch een emotioneel moment en dat wilden we eigenlijk met zo min mogelijk mensen beleven. Dat is ons vrij aardig gelukt. We waren omstreeks 08.30 daar en er waren nog maar weinig anderen.
Ofschoon het weerbericht voor vandaag geen regen had voorspeld hebben we het daar bij het kruis niet droog gehouden.
Het was zoals we verwacht hadden dat het zou zijn en zou gaan.
Nadat de steen zijn plaatsje had gekregen kwam er bewolking over de berg waardoor het mistig dichttrok. Een waterig zonnetje verlichtte het ijzeren kruis boven op de paal.
Mogelijk een teken dat voor diverse naasten na donkere dagen toch verlichting komt.
Er zit nog een klein verhaaltje achter de steen.
Ik heb gisteren verteld dat de steen van huis meegenomen moet worden en niet ergens in Spanje opgeraapt mag worden.
Ik, zo eigenwijs als ik ben, heb het alle twee gedaan.
Vorig jaar op vakantie in Spanje heb ik deze steen daar op het strand opgeraapt en toen mee naar huis genomen omdat het leek alsof ie gegraveerd was. In Lith heeft ie ongeveer een jaar op de kast gelegen. Het is dus deze steen die ik van huis heb meegenomen naar de Cruz de Ferro. Vandaag is de steen door ons weer thuis gebracht zij het iets verder van het strand.
Onderweg schitterende landschappen gezien. Echt een lust voor het oog.
We waren letterlijk en figuurlijk in de wolken.
Tevens Coby nog maar eens in de bloemetjes gezet. Zij regelt steeds de reserveringen, navigeert voortaan als de beste, doet elke dag de was dus vandaar dat ik ze letterlijk in de bloemetjes heb gezet.
Daarna bij een klein en eenvoudig kappelletje nog wat kaarsjes aangestoken.
Boven op de berg bij het kruis was het vanmorgen ongeveer 10 graden maar naarmate we gingen dalen werd het steeds warmer en eindigden we onder in het dal bij een temperatuur van bijna 30 graden.
In een van de laatste oude, half verlaten, dorpjes zaten twee kleine katjes ons nieuwsgierig en enigzins bewonderend aan te kijken. Kennelijk wisten ze dat we toen nog 7 kilometer moesten lopen.
Omstreeks 14.30 uur waren we, na 27 km wandelen, op onze eindbestemming voor vandaag.
Een heerlijke douche en een koude Radler hadden we vandaag dik verdiend en zelf eten maken doen we vandaag ook niet.
Lieve mensen nogmaals kei bedankt en tot morgen maar weer.
En Robin, gefeliciteerd met je verjaardag.
C en A.

1. Ineke:
    16 juni 2018
    Mooi, heel mooi en heel speciaal!!! X
  2. Hans en Anny den bekker:
    16 juni 2018
    Geweldig zo als jullie dit doen. De steen die jullie al die tijd hebben meegesleurd ligt nu op zijn plaats. Wij leven met jullie mee. En iedere dag een nieuw reisverhaal waar halen jullie het vandaan. Petje af. Veel wandelplezier nog de laatste weken en kom veilig weer thuis.
    Hans en Anny.
  3. Coby en Andre van Roij:
    Dank je wel
    Gaan we zeker doen. Groetjes.
  4. Ron & Rita:
    16 juni 2018
    Mooi verhaal, zeker over de steen. Ik denk dat die steen veel met zich mee draagt en dat hij nu op zijn thuisplek ligt. Met een boodschap. Goede reis verder, ik denk dat het letterlijk lichter loopt!
  5. Robert:
    16 juni 2018
    Heel mooi dat jullie dit bereikt hebben, gefeliciteerd, wij zijn super trots op jullie !
    En nu vooral heel veel plezier de komende dagen en genieten van de mensen en het mooie landschap.
    Groetjes Robert
  6. Elle:
    ❤️
  7. Ied:
    17 juni 2018
    Een mooi verhaal weer, we voelden met jullie mee. Het is wel heel bizonder , eerst raap de steen op, omdat je hem zo mooi vind,dus wordt het jullie steen, dan de hele tocht zo wat afgelegd met alle zorgen over thuisfront en ontberingen onderweg, nu hebben jullie de steen weer bij het kruis gelegd, geweldig. Je loopt nu wel het laatste eindje een stuk lichter. Lieve groeten
  8. Coby en Andre van Roij:
    17 juni 2018
    Hoera voor jullie wat een bikkels toch ik ben zo trots op jullie ,nu nog de laatste loodjes maar die zullen lichter zijn dat moet haast wel .Via deze weg wil ik ook even Robert een hart onder de riem steken voor de weg die hij nog moet gaan ,maar dat gaat je zeker lukken want samen met Ineke zijn jullie net zo"n bikkels als die twee daar in Spanje