dag 87, Mansilla de Las Mulas-Leon, dinsdag 13 juni. 21 km.

12 juni 2018 - León, Spanje

Hallo allemaal,
Vandaag ook vroeg de weg (pad) op gegaan want we wilden bijtijds in Leon zijn om
de oude binnenstad te bekijken. Veel pelgrims blijven een dag langer hier maar dat vinden wij weer net iets te lang. Onderweg viel er niet zo heel veel te beleven. De route liep grotendeels langs een drukke weg met veel bedrijven en industrie. De voorsteden van Leon waren ook lang en lawaaierig. Dat hoort nu eenmaal bij een grote stad maar wij zijn daar niet meer aan gewend. Op de Meseta met zijn kleine dorpjes kwam je onderweg maar een tiental auto's tegen gedurende de dag.
Afijn morgen mogen we weer ruim 25 km door de velden.
Vandaag sinds lange tijd een dag gehad zonder regen of buien. We hadden zelfs de hele dag zon en op de middag werd het zowaar 23 graden. Konden we eindelijk weer eens een terrasje pakken zonder kou te lijden.
We hadden een Hostel vlak bij het oude centrum. Een 2.pers.kamer met bad voor 25.- euro.
Daar hebben we eerst onze rugzakken achtergelaten en zijn toen de oude binnenstad gaan bezichtigen. Was zeer mooi en indrukwekkend. Je kon wel zien dat het een rijke stad was geweest. Het was er vrij druk. Ook de Spanjaarden genoten sinds lange tijd weer van een zonnige warme dag.
Dat genieten kunnen we nog wel even want ze geven voor de komende week droog, zonnig en warm weer aan.
Daarom staan we morgen nog wat eerder op dan hebben we de meeste km's al gelopen voordat het echt warm wordt. Veel schaduw is er onderweg niet nu de bewolking is verdwenen en veel bomen staan er niet. Als er zon is smeren we ons wel altijd in met factor 50. Hier op de hoogvlakte waait het altijd wel en als je dan op een hoogte loop van 700 a 800 meter voelt dat in de morgen fris aan maar de zon is dan ook al krachtig alleen voel je dat niet als zodanig.
Wij zien de komende week vol vertrouwen tegemoet net als onze schoonzoon Robert die gisteren zijn laatse chemo heeft gekregen. Zijn lichaam kan straks weer aansterken zodat ie van die rot bijwerkingen af is en zich per dag weer prettiger gaat voelen. Hij heeft de laatse maanden erg af moeten zien en het heeft een zware wissel getrokken op hun jonge gezin.
Petje af voor hun en een groot dank je wel voor al degene die hun in deze moeilijke tijd hebben bijgestaan.
Zo, dat wou ik nog even kwijt voor we gaan slapen.
Welterusten allemaal.
C en A.

1. Ineke:
    Weer mooie woorden pap!
    En jullie bedankt voor jullie morele steun! 😘
    Doet ons ook heel veel goeds!
  2. Robert:
    12 juni 2018
    Bedankt voor de mooie woorden Dré!
    Het is inderdaad heel zwaar geweest, maar zonder de hulp van onze familie en vrienden was het nog vele malen zwaarder geweest.
    We zijn daar enorm dankbaar voor.
    Groeten, Robert
  3. Henk en Reina van der Laan:
    12 juni 2018
    Wij sluiten ons bij de reacties van Robert en Ineke aan. Mooie blog vandaag en ook wij zijn vol vertrouwen dat ze ook weer sterk zullen zijn in de komende tijd van bestraling. Groeten van Reina en Henk
  4. Coby en Andre van Roij:
    13 juni 2018
    Het is voor ouders ook een zeer moeilijke en emotionele tijd.Zij zien hun zoon lijden en ze blijven ook in spanning of hun zoon wel of niet blijft leven. Als er een barmhartige god bestaat laat hij een kind niet eerder sterven dan zijn ouders. Robert heeft nog even te gaan maar gaat het zeker overwinnen. Veel sterkte en tot weerziens in Nederland.