dag 86, Bercianos de real Camino-Mansilla de las Mulas, maandag 11 juni. 27 km.

11 juni 2018 - Mansilla de las Mulas, Spanje

Gisteravond samen gegeten met Mieke uit Den Bosch en Silly uit het oosten des lands.
Na de buien was het toch weer opgeklaard en nog even wat door het dorp gelopen.
Vanmorgen weer vroeg uit de veren want er zouden in de loop van de dag weer buien komen. Deze keer konden we ze niet voor blijven en moesten we toch de poncho's aan doen.
Onderweg keken we naar rechts en zagen we de bergen van de Picos Europa liggen.
Op sommige toppen lag nog sneeuw.
Het plaatsje Mansilla de las Mulas heeft zijn bijnaam " de las Mulas" (van de muildieren)
te danken aan het feit dat hier in de 12e en dertiende Eeuw grote veemarkten plaatsvonden .
In 1181 kreeg het stadsrechten en werd het de grootste en belangrijkste marktstad van de streek.
Er zijn nog wel oude gebouwen die aan die tijd herrinneren.
Vanmiddag hier weer veel bekende mensen ontmoet.
Na het eten toch maar vlug naar bed gegaan want we willen morgen bijtijds in Leon zijn dus welterusten allemaal.