dag 83, Poblacio de Campos-Carrion de los Condos, vrijdag 8 juni. 18 km.

8 juni 2018 - Carrión de los Condes, Spanje

Hallo allemaal,
Gisteravond weer met een internationaal gezelschap aan de eettafel gezeten in een perfecte
herberg. De eigenaar runt zowel de gemeentelijke refuge als zijn prive herberg.
Je werd verwelkomt met een glas Sangria. Het eten bestond uit een soep van witte bonen ineen tomatensoep, een uitstekende paella met veel vlees, groenten, schelpdieren en garnalen en een pudding met perzikken. Bij dit alles zoveel rode wijn en water als je wilde.
Hanna uit Ruurloo die naast me zat hoefde de mosselen niet die in de paella zaten en ik offerde me op om die dan maar op te eten. Even later keek ze nog eens nadrukkelijk naar me en zei " en dat grote beest hoef ik ook niet" Dat bleek een grote kreeftgarnaal te zijn die dus ook naar mijn bord verhuisde. Je kunt het ooit treffen met een tafelgenoot die niet alles lust.
Na dit alles nog een chartreuse likeurtje.
Deze likeur van 40 % is oorspronkelijk afkomstig van de Kartuizer monnikken uit het berggebied van de Grande Chartreuse in de omgeving van Grenoble. Er zitten 130 verschillende kruiden in verwerkt waaronder de Engelwortel.De laatste paar dagen hebben we die hier veel zien staan in de bermen.
Vandaag hebben we veel in de schaduw gelopen. Dat lag neer aan het feit dst het de eerste twee uur regende en het later bewolkt bleef maar wel droog.
Onderweg leek het wel een grote optocht van Quasimodo's met al die rugzakken onder de poncho's.
We hebben ongeveer 17 km op een pad langs een rechte weg gelopen.
Als je voor je keek was het net of je naar een schilderij keek waarop de figuren af en toe bewogen. Een ander zou misschien zeggen dat het een eentonige wandeling was. Het is maar net hoe je het bekijkt.
Een paar dagen geleden heb ik nog geschreven dat je hier allerlei mensen tegen kwam van over de hele wereld maar dat ik nog geen Eskimo's, Pygmeeen en Indianen had gezien. Nou van die laatse groep hebben we vandaag onderweg hun tentje zien staan langs de route.
Kennelijk zijn ze er wel maar ik kan me voorstellen dat hun aantal niet groot zal zijn want ga maar eens van plaats naar plaats sjouwen met zo'n tent op je rug.
Vandaag was het een redelijke korte etappe maar morgen staan er weer 25 km op het programma dus welterusten allemaal en tot morgen.
C en A.

1. Ineke:
    8 juni 2018
    Met dat weer, moet je niet raar staan te kijken als jullie ook nog iglo’s langs de weg zien staan!
    En hopen dat jullie de komende weken nog meer van zulke adresjes hebben om te logeren, dat zou heerlijk zijn! Wordt dan wel weer wat meer gewicht om mee te slepen die laatste weekjes, 🤔 dilemma!
    Heel veel plezier en genieten die laatste kilometers! X