dag 79, Cardenuela-Burgos, maandag 4 juni. 17 km.

4 juni 2018 - Burgos, Spanje

Hallo allemaal,
Vanmorgen om 07.00 uur aan het ontbijt want we wilden zo vlug mogelijk op pad zodat we tijdig in Burgos kunnen zijn om ook nog de stad te bekijken.
Franco en Bruno, de twee Italiaanse oud marathonlopers waren ook al vroeg op maar hadden niks te missen. Zij waren gisteravond met enkele anderen nog in het restaurantje blijven zitten en de wijn werkte kennelijk nog na.
Het weer was redelijk koud want de wind was gedraaid en kwam uit het westen. Het was ongeveer 6 graden. Je loopt tenslotte op een hoogte van ongeveer 1000 meter.
Dat valt niet op omdat het nagenoeg vlak is. Zelfs zo vlak dat ze er een vliegveld hebben.
We waren al voor 12.00 uur in Burgos want met dit weer wil je wel flink doorstappen.
Het is een mooie stad met overal mensgrootte bronzen beelden. Een ervan is Sint Jacobus die op een bank zit.
Er waren bijzonder veel pelgrims in de stad en ook veel toeristen. Vrij veel mensen voor een maandagmiddag.
De kathedraal is een prestigieus gebouw wat boven de stad uittoornt.
Het viel ons op dat er veel bedelaars in de stad waren. Nog niet eerder gezien in de andere grote steden. Morgen gaan we ergens de 500 km grens voorbij. Waar dat is weet ik niet.
De Meseta, een hoogvlakte tussen Burgos en Leon staat ons nu te wachten.
Het zijn wel redelijk vlakke etappes.
We gaan het zien morgen. Welterusten.
C en A.