dag 75, Ventosa-Ciruena, donderdag 31 mei. 26 km.

31 mei 2018 - Cirueña, Spanje

Vanmorgen in het dorpje ontbeten en meteen omstreeks 07.30 uur de camino op richting Ciruena dat ongeveer 26 km verder ligt.
Het weer hier is nog steeds onstabiel. 's-morgens zwaar bewolkt met soms lichte regen. In de loop van de dag opklaringen en later op de middag buien meestal met onweer.
Vandaar dat we vroeg starten zodat we in de namiddag de onweersbuien voor zijn.
Gisteten zijn hier in de omgeving zware buien geweest met 10 cm hagel en op veel plaatsen wateroverlast. Gelukkig niet waar wij gelopen hebben.
Mieke uit Den Bosch kwamen we onderweg ook weer tegen. Dit is niet helemaal juist wat ik zeg want dan zou ze de andere kant op lopen.
Zij runt in den Bosch het bedrijf " In Balans" en zij organiseert pelgrimsreizen naar Santiago de Compostella. Nu wilde ze een keer zonder " klanten" lopen. Zij weet veel van de route dat is zeker.
Onderweg nog steeds schitterende landschappen en de verscheidenheid aan wilde bloemen langs het pad is nog steeds overweldigend.
De honden hier blaffen niet als er pelgrims langs komen. Dat was in Frankrijk heel anders.
Daar begon zowat elke hond in het dorp te blaffen als er wandelaars voorbij kwamen.
Bij een bodega een hele oude olijfboom gezien. Zag er schitterend uit. Bij een pelgrimsherberg lag een grote hond voor de deur met een blik in zijn ogen van je komt er hier niet in als de baas er niet is.
Zojuist voor weinig geld in de plaatselijke herberg ons avondeten naar binnen gewerkt en nu nog het verslag schrijven en slapen. Morgen weer om 06.30 uur op. Weer een etappe van ongeveer 25 km en dezelfde weersvooruitzichten als vandaag.
Dus welterusten allemaal en tot morgen.