dag 62, Saint Sever-Hagetmau, vrijdag 18 mei. 16 km.

18 mei 2018 - Hagetmau, Frankrijk

Met de bijgeluiden vannacht na de uiensoep van eisteren viel het wel mee.
Nergens wakker van geworden behalve om te plassen.
Na een goed Frans ontbijt, stokbrood met jam en koffie, afscheid genomen van de vrijwilliger Phillipe waarna de hele club richting Hagetmau ging. Patrice liep verder naar Beyries, de twee Duitse dames, het Canadese echtpaar en wij gaan niet verder dan Hagetmau. We hadden de keus om vandaag een korte etappe te nemen en morgen een langere of andersom. Dit ivm de beschikbare slaapplaatsen.
Er zijn nog redelijk vlakke stukken maar de venijnige klimmetjes zijn ook weer terug en die zullen de komende dagen alleen maar pittiger worden.
Onderweg de eerste rijpe kersen gegeten van een boom die langs de weg stond. Vergeten een foto te maken.
Wel een foto van een ijzeren kruis wat half vergroeid was in een boom.
De herberg waar we vannacht hebben geslapen was een oud klooster van de Jacobijnen.
Omstreeks 19.00 uur zijn we even in het stadje gaan eten in een veredelde friettent.
De eerste keer sinds 2 maanden.
Vanavond slaapt de hele ploeg weer bij elkaar behalve Patrice die 10 km verder onderdak heeft gevonden.
Het lijkt erop dat we de komende week vrij onstabiel weer krijgen met onweersbuien.
Waarschijnlijk gaan we dan de Pyreneeen over via de rechtse variant vanuit St. Jean Pied de Port. Dat is via Valcarlos en niet via De Route Napoleon.
We gaan vanavond bijtijds slapen want morgen krijgen we een stevige wandeling dus welterusten allemaal.