dag 56, St. Hilaire de La Noaille-Auros, zaterdag 12 mei. 25 km.

12 mei 2018 - Auros, Frankrijk

Hallo allemaal,
Na een goede nachtrust in een geweldige slaapplaats met prima bedden, schoon en mooi sanitair en goed eten en drinken afscheid genomen van de eigenaar en zijn vrouw. Het Belgische pelgrimspaar en de twee Duitse dames. Deze laatste twee gaan vandaag ook naar dezelfde overnachtingsplaats als wij in Auros.
Het had vannacht al flink geregend en vanmorgen regende het nog steeds. Het regende vandaag trouwens de hele dag en flink ook. Gisteren werden we bij 24 graden nog nay van het zweet vandaag nat van de regen. Ge kunt maar ergens nat van worden.
Voorlopig zijn we weer van het stof af en de poncho's zijn weer goed schoon geregend.
Toen we vanmorgen in Reole de rivier de Garone over waren gestoken was het ineens gedaan met de wijnvelden. Onze gastheer van gisteren had dat reeds verteld en dat lag aan de bodemsoort die hier ongeschikt is voor druiven.
Chateau Auros, onze slaapplaats voor vannacht, bleek een bijgebouw te zijn op het kasteelterrein. Zag er allemaal schoon en netjes uit maar dat was ook het enige positieve.
De eigenaresse had een pan soep, een pan paella, en het ontbijt voor morgen op de aanrecht gezet en verder moesten we het maar uitzoeken. Dus om 19.00 uur zelf alles in de magnetron warm maken. Er was geen drinken bij het eten terwijl dat in de caminogids stond dat er een fles wijn bij het eten hoorde. Ook waren er geen handdoeken in de badkamer. Er was gelukkig wel verwarming zodat we onze natte spullen konden drogen.
Omdat wij als eerste op dit adres aankwamen hadden we een kamer met 2-persoonsbed waar nog twee stapelbedden bij stonden.
De twee Duitse dames hadden de keuze om bij ons op de kamer te liggen, in een andere kamer waar geen ramen in waren of onder in de woonkamer op twee bedbanken. Zij kozen voor het laatste want in de andere kamer waren geen ramen en die leek meer op een groot uitgevallen bezemkast en het stapelbed bij ons op de kamer was redelijk onstabiel.
De prijs/kwaliteit verhouding was hier ver te zoeken.
In de schaal van 1 tot 10 is deze plaats redelijk beloont met een 5.
We gaan er vanuit dat we morgen beter weer hebben want slechter als vandaag kan bijna niet.
Inmiddels is het weer laat geworden dus welterusten allemaal en tot morgen.
C en A.

1. Jan en Ria van Rosmalen:
    13 mei 2018
    Echt pelgrims dus nu. Rotweer en een ongastvrije overnachtingsplek. Jammer, maar dan kan het vandaag alleen maar meevallen toch.
    Fijne moederdag Coby, geen kindjes om je te verwennen, maar dan moet Dré daar maar voor zorgen. Lieve groet
  2. Piet en Diny:
    13 mei 2018
    De site van Chateau Auros ziet er gelikt uit. Helaas geldt dat blijkbaar niet voor het onderkomen (in bijgebouw) voor pelgrims. Gauw vergeten en weer verder; er komt nog veel moois. Jammer van de regen maar ook dat zal (toch wel ?) beter worden. Het duurt niet lang meer of jullie gaan de pyreneeën over. Met wat jullie nu getraind hebben gaat dat "een eitje zijn". Veel plezier maar weer.