dag 55, St Foy la Grande-St Hilaire de la Noaille, vrijdag 11 mei. 28,5 km.

11 mei 2018 - Saint-Hilaire-de-la-Noaille, Frankrijk

Omdat de weinige slaapplekken in de omgeving van onze route waren volgeboekt moest er een oplossing gevonden worden voor vandaag. Na overleg met de hoteleigenaar had hij een mannetje die de richting uit moest waar wij ook naar toe moesten. We konden pas een slaapplaats regelen op een afstand van 40 km waar we nu waren.
We konden met die man een stukje die kant op rijden maar dan bleef er toch nog ongeveer 28 km over om te lopen. Dit hebben we uiteindelijk maar gedaan .
Het was goed wandelweer dus dat was weer een geluk.
Onderweg hebben we toch maar voor de komende 3 dagen gereserveerd en dat ging iets beter want dan zijn hier de vakanties weer voorbij.
Vandaag kwamen we weer in de wijnvelden terecht tussen de rivieren Dordogne en Garone.
Jullie hoeven in Nederland niet zuinig te zijn met de wijn want over niet al te lange tijd hebben ze hier weer zoveel dat ze het verkopen.
We waren vandaag met zes pelgrims in de gite " La Peyriere" van de fam. Tallet.
Een Belgisch echtpaar, twee Duitse dames en wij.
Het verblijf was uitstekend, het eten geweldig en de mensen zeer vriendelijk.
Het landschap is nog steeds zeer mooi en het weer ook. Morgen en zondag hebben we hier regen maar dat vinden de boeren hier niet erg.
Morgen nog een flinke rit voor de boeg dus welterusten allemaal en tot morgen.