dag 53, Mussidan-La Gratade, woensdag 9 mei. 17 km.

9 mei 2018 - Fraisse, Frankrijk

Hallo allemaal,
Vandaag een korte etappe naar La Gratade van ongeveer 17 km.
Er zijn hier maar weinig slaapgelegenheden en het is nog steeds druk met Franse pelgrims die nu gedeeltes van de camino lopen omdat ze twee weken vakantie hebben.
Het is ook hier in La Gratade erg afgelegen en ik moet met mijn stoel achter in de tuin gaan zitten om verbinding te krijgen. De particuliere herberg heeft plaats voor 4 personen en we zijn vandaag met drie personen. Onze Zwitserse pelgrim is er ook weer bij. Die hadden we al een tijd niet meer gezien. Vandaag geen koffieadres gevonden op onze route. De dorpjes bestonden uit ongeveer 10 huizen en je was er al weer voorbij voor je er erg in had. Het is wel een mooie omgeving en morgen lopen we naar Saint Foy La Grande ongeveer 20 kilometer verder. Voor vrijdag, zaterdag en zondag hebben we nog niets kunnen reserveren.
Morgen is het hier een nationale feestdag, 8 mei bevrijdingsdag.
Morgen maar opnieuw bellen.
Welterusten allemaal en tot morgen.
C en A.

1. Jan en Ria van Rosmalen:
    9 mei 2018
    Hoezo, morgen 8 mei? Het is morgen 10 mei en Hemelvaartsdag, tenminste hier in Lithoijen 😀 Je zou zomaar de tijd kwijt raken. Groetjes
  2. Ied:
    10 mei 2018
    Nog steeds goed weer om te wandelen, hier nu iets minder, maar toch goede temperatuur. Op die afgelegen plekken, waar jullie allemaal komen, staan waarschijnlijk maar weinig masten, slecht internet dat snap ik. Maar wel lekker rustig. Niets te melden van uit Nederland, alleen dat we volop aan de asperges kunnen. Wandel ze weer. Gr.