dag 50, Sorges-Perigueux, zondag 6 mei. 25 km.

6 mei 2018 - Périgueux, Frankrijk

Hallo allemaal,
Na wederom een goede nachtrust, want slapen dat gaat prima, weer een echt Frans ontbijt naar binnen gewerkt. Omstreeks 08.00 uur waren we alweer op pad. Alle twee in t-shirt want de temperatuur was prima. Meteen buiten het dorp stonden een paar mooie paddestoelen. Het was eekhoorntjesbrood en uit het goeie hout gesneden.
Onderweg zagen we een grote groep wilde zwijnen op een bouwland lopen. Daar die beesten de neiging hebben om als een treintje achter elkaar te lopen konden we ze niet precies tellen.
Kennelijk waren ze ergens van geschrokken want ze gingen aan het draven en toen konden we ze goed tellen. Het waren er negen dus daar liep veel sate en platte rib in het veld.
Met zo'n mooi weer kun je daar toch lekker van barbequen.
In een bushokje wat gegeten en gedronken en terwijl we daar zaten kwam er een nieuwsgierige hagedis op bezoek. Het beestje was helemaal niet bang en bleef ons een tijdje gezelschap houden.
In een voorstadje van Perigueux zagen we voor de eerste keer in ons leven een echt kerkhof ofwel een hof met kerkjes.
De familiegraven zagen eruit als kleine kerken dus een echt kerkhof.
Tevens zagen we nog een bordje onderweg waarop stond dat we nog maar 1210 km hoefden te lopen naar Santiago.
In Perigueux de oude stad met zijn kathedraal bezocht en daar nog even een paar kaarsjes
aangestoken.
Ook nu slapen we weer in een herberg van de vrienden van St.Jacques.
De bedden, het sanitair en het eten zijn weer geweldig. Hoed af voor de vrijwilligers van deze organisatie.
Er zijn nog vier pelgrims meer maar Coby en ik hebben maar mooi een 2 persoons kamer.
Inmiddels hoorden we dat Robert veel minder last heeft van bijwerkingen van zijn chemo en daar zijn we heel blij mee.
De familie, vrienden en kennissen in Nederland helpen Robert en Ineke zo veel als mogelijk.
Wij zijn trots op jullie allemaal.
Het is weer tijd om te gaan slapen want morgen wordt het weer warm en is er onweer voorspeld later op de dag. Voor die tijd willen we graag in onze volgende slaapplaats zijn.
Welterusten allemaal.
C en A.
Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Ineke:
    Op de helft! Yeah!
    En op het bordje staat dat jullie al (een beetje) over de helft zijn!
    Jullie zijn goed bezig!!!
    Ook wij zijn superblij met alle hulp die we ontvangen! Wij staan daar iedere dag bij stil en wij waarderen dat enorm! 😘
  2. Ad Kocken:
    6 mei 2018
    hoera op de helft ongeveer, fijn dat het met robert goed gaat,naar omstandigheden
    me leven een beetje met hun mee,want we weten wel een beetje hoe dat is.
    als alles goed blijft gaan gaat noortje op 18 mei bevallen dus wij zitten ook een
    beetje in spanning, groetjes

ad en truus
  3. Elle:
    Dag 50 (mijlpaal) én op of over de helft. Wij zijn trots op jullie! Xx
  4. Piet en Diny:
    6 mei 2018
    Ongeveer op de helft, mooi! Ik liep vanuit Lith 102 dagen dus qua tijd klopt dat ook wel ongeveer. Elke dag is hetzelfde (slapen, lopen, eten) en toch ook weer nieuw. Geniet ervan. Gelukkig bij Robert ook even een meevallertje! Nog 250 km (?) naar de Spaanse grens!
  5. Troet en Trees:
    7 mei 2018
    Knap van jullie! Al een heldhaftig parcours afgelegd. Prachtige paddenstoelen! Nog veel plezier op de volgende helft!
  6. Ied:
    7 mei 2018
    Goed te horen dat het met Robert goed gaat. Dat komt door al die kaarsjes. Mooie stad Perigeux . Genieten geblazen. In gedachten loop ik, Boet niet, die heeft een hekel aan lopen, mee. Het gaat goed tot dus ver, hopelijk is het in Spanje niet te bergachtig. Gr.
  7. Coby en Andre van Roij:
    7 mei 2018
    Dat is het wel .Maar voorlopig is omdraaien geen optie.