dag 49, Thiviers-Sorges, zaterdag 5 mei. 20 km.

5 mei 2018 - Sorges, Frankrijk

Hallo allemaal,
Vanmorgen na een Hollands ontbijt bij de chambre d'hotes in Thiviers, met Nederlandse eigenaars, wat later dan gewoonlijk op weg naar de volgende overnachting. Later op de dag blijkt dat we beter vroeger hadden moeten aanwandelen. Het werd 24 graden met weinig wind en later bewolking waardoor het redelijk benauwd werd.
Gelukkig bleef het wel droog.
Het pelgrimspad was nog redelijk hobbelig ofwel er waren nog verschillende klimmetjes en afdalingen onderweg.
We zullen het daarom ook niet ontkennen dat je van het pelgrimeren regelmatig een warm gevoel krijgt wat overigens niemand ziet.
Bijna hetzelfde als in je broek plassen als je een donkerblauwe broek aan hebt. Daar krijg je ook een warm gevoel van en niemand die het ziet.
Onderweg bleek dat we in de slow- food regio kwamen.
Boerderijen met scharreleenden, scharrelvarkens, escargots (slakken) en heel veel notebomen.
Onderweg een nieuw horloge gekocht want de andere had het begeven en ik wil wel graag weten hoe laat we in Santiago aankomen.
In de herberg van Les Amis De St. Jacques waar we vannacht slapen werden we aangenaam verrast tijdens het eten met verse asperges en aardbeien.
Ook de rest van het eten was trouwens geweldig.
Morgen wordt het nog warmer maar nu staan we wel vroeg op om voor de hitte bij de volgende slaapplaats te zijn.
Dus welterusten allemaal.
C en A.

1. Jan en Ria van Rosmalen:
    5 mei 2018
    D'r wordt me wat afgescharreld daar in het Franse land 😀 En jullie scharrelen steeds dichter naar jullie bestemming. Fijne zondag gewenst. Voor de zaterdag is het te laat, ik veronderstel dat jullie al onder zeil zijn. Lieve groet
  2. Nel Manders:
    6 mei 2018
    Zo te zien zijn jullie ongeveer op de helft dat is wel een borrel waard en die heb ik dan maar vast genuttigd. Groetjes Nel. Proost op jullie.
  3. Ied:
    6 mei 2018
    Heerlijk lijkt me dat, niet iedere dag te hoeven denken, wat eet ik vandaag weer. Vooral met zo'n man, die bijna geen smaak meer heeft of zin in eten. Jullie zitten nu in decDordogne denk ik , met al die notenbomen, vandaar notenlikeur , heerlijk. Goede mars verder, liefs.