dag 44, Marsac-Les Billanges, maandag 30 april. 21 km.

30 april 2018 - Les Billanges, Frankrijk

Hallo allemaal,
Vanmorgen na het ontbijt om 08.00 uur verttokken richting Les Billanges.
Het was droog maar wel fris. We kregen vandaag nog een flinke klim te verwerken naar bijna 700 meter. Dat was al meteen vanaf het begin dus daar kregen we het lekker warm van.
Door de regen van gisteren was er veel water gevallen en hebben we verschillende paden gemeden. Tussen de bossen was er vrijwel geen wind maar eenmaal boven op 700 meter stond er een strakke windkracht 5 en dat koelde goed af.
Onderweg zagen we een grote bosbouwmachine staan.Zo eentje die de wandelpaden naar zijn overhoop haalt. Tenslotte moeten die mensen daar hun brood mee verdienen met het rpoien van bomen en wij zijn hier op doortocht.
Tijdens onze wandeling vandaag zagen we dat er weer veel paden onder water stonden dus waren we blij dat we weer stukken over de doorgaande weg waren gelopen.
Op een gegeven moment zagen we langs de weg een informatiebord staan met daarop een plattegrond. Het was zeer verrassend om te zien dat dit de plattegrond was van het plaatselijk kerkhof wat achter de muur bleek te liggen.
Onder op het bord stond " Vous etes ici" (u bent hier).
Waren wij blij dat dit niet midden op de plattegrond stond bij graf nr. zoveel.
Uiteindelijk kregen we vandaag toch nog enkele felle korte buitjes voordat we bij onze slaapplaats aankwamen. Ook hier bleek dat Piet van Hees en zijn zwager overnacht hadden.
De deur van het huis was open maar er was niemand te bekennen. De pelgrims konden gewoon naar binnen en op de deur stond een telnr wat je kon bellen.
Even later was ze er ook en ik mocht de open haard aansteken.
Vuurtje stoken had ik alweer een tijdje niet gedaan en tenslotte moest er nog het een en ander gedroogd worden. Na een heerlijke avondmaaltijd was het weer tijd om ons verhaal te schrijven en vroeg naar bed want morgen weer vroeg op om naar de volgende overnachting te lopen.
Welterusten allemaal en tot morgen

C en A.
Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Nel Manders:
    30 april 2018
    Nou het ziet er echt bar en boos uit op de onverharde paadjes. Fijn dat jullie toch jullie weg wel vinden. Respect voor jullie vorderingen en doorzettingsvermogen. Lieve groet uit Oss Nel xxx.
  2. Ron & Rita:
    1 mei 2018
    Knap hoor, al ( bijna) op de helft en nog steeds zonder noemenswaardige problemen. Afgezien van wateroverlast dan. Maar dat hoort, net als hitte, wind en kou bij de dingen die je hebt ingecalculeerd toch. Prachtige reis, mooie verslagen, iets om jaren met trots op terug te zien!
  3. Kees van Doorn:
    1 mei 2018
    Les Billanges........memores en 35 jaar terug. Aantal jaren in een gehuurde boerderij gezins akanties et collega Plompen en zijn gezin. RP tijd. Kampuren op de berg met Bbq en geweldige wijnen. Tijd vliegt en nu jullie daar. Heel bijzonder. Suc6 en blijf genieten