dag 4, Esposende naar Viana do Castelo, donderdag 11 oktober. 27 km

11 oktober 2018 - Viana do Castelo, Portugal

Goed geslapen en een prima ontbijt genoten.
Ze hadden regen voorspeld voor vannacht en dat zou omstreeks 09.00 uur ophouden.
Nou dat klopte vrij aardig want om 08.30 klaarde het inderdaad op en is het voor de rest van de dag droog en zonnig gebleven. We dachten vandaag een route te lopen van ongeveer 22 km maar het werden 27 km ivm een afgesloten wandelpad. Gelukkig hadden we in het voorjaar goed getraind.
Zonder deze omweg waren we zeer waarschijnlijk dat lieve Portugese bloemenmeisje niet tegen gekomen. We hebben haar op de foto gezet (wel eerst gevraagd) want ze worden steeds zeldzamer.
Vandaag kwamen we ook terecht in het heuvelland. Heuveltje op en heuveltje af met steeds meer wandelaars. Op een gegeven moment ontstond er zelfs een kleine file.
Het traject was vandaag weer schitterend via kleine dorpjes en holle wegen.
Veel  pelgrims ontmoet en gesproken uit o.a. Engeland, Duitsland en Australie.
De meeste van deze mensen liepen voor de eerste maal een camino.
De Camino Portugese is een van de kortste routes dus voor veel pelgrims
de ideale weg om te beginnen.
Ze starten net als wij in Porto en de eerste twee dagen is het traject zeer vlak.
Vandaag was het echter andere koek. Door de omweg langer als aangegeven, verschillende gemene klimmetjes en het warme weer hadden de meesten een hoofd met de kleur van een lucifer.
Na een lekkere douche, eten en een goed nachtrust zien we ze morgen wel weer.
We houden jullie op de hoogte.

1. Ron & Rita:
    11 oktober 2018
    Een bloemenmeisje in haar jeugd, en modderpad door een regenwoud, natte straten; gelukkig ook een blije Andremino op de foto...
  2. Anouk:
    12 oktober 2018
    Kei leuk om ''s ochtends bij de koffie jullie prachtige verhalen weer te lezen. Zo te horen genieten jullie weer volop en wij mogen weer meegenieten. Dank daarvoor 😊
  3. Ied:
    12 oktober 2018
    Leuk dat bloemenmeisje, ook weer zo’n vrouwtje boven de tachtig. Ik had toch mee moeten lopen. Is wel een hele mooie foto, net of ze de bloemen al geschikt heeft. Geniet, gr.
  4. Nel Manders:
    12 oktober 2018
    Nou das wel en heel lekker stuk, dat bloemenmeisje
  5. BETSIE GRUIJTERS:
    13 oktober 2018
    ik ben stik jaloers op jullie maar niet afgunstig ,ik gun het jullie van harte [maar had het zelf ook zo graag willen doen ]Nu geniet ik er via jullie van en dat is ook mooi liefs Betsie.