dag 38, Issoudun - Chateauroux, dinsdag 24 april. 28 km.

24 april 2018 - Châteauroux, Frankrijk

Hallo allemaal,
Vandaag mooi wandelweer bij een temperatuur van hooguit 22 graden en weinig wind.
We hadden in het oud hotelletje een grote slaapkamer. Had best iets kleiner mogen zijn en die ruimte moeten gebruiken voor een grotere sanitaire ruimte. Ik kon nu alleen maar op de wc gaan zitten als ik de tegenoverliggende douchedeur open deed. Maar ja je kunt tenslotte niet alles hebben en zo lukte het ook.
Onderweg bij een Bar Tabac, waar de Fransen al vroeg hun krasloten kopen, een kpp koffie gedronken. Dit zijn in de kleinere dorpen meestal de enigste plaatsen waar men iets kan drinken.
Via allerlei weggetjes toch weer verschillende km's minder hoeven lopen. Het landschap was hetzelfde als gisteren. Redelijk vlak, iets glooiend af en toe en vooral koolzaad, graan en akkers die nog ingezaaid moeten worden. Weinig bossen.
In Chateauroux eerst onze slaapplaats opgezocht waar Coby meteen het nodige heeft gewassen en in de raamopening te drogen heeft gehangen.
Er was nog even tijd over om een paar kaarsjes op te steken in de kerk van, jawel,
Saint Andre.
Ook nog even bij de schoenmaker geweest om de zolen onder de hak van Coby's te laten vernieuwen. Zij maakt met die korte beentjes meer passen als ik dus die zolen slijten harder.
Na een uur was het klaar en kostte het 18. euro.
Morgen hebben we weer een lang traject voor de boeg richting Le Pechereau maar we hebben alweer een route gevonden die aanmerkelijk korter is dus welterusten allemaal en tot morgen.
C an A.

1. Ineke:
    24 april 2018
    Zo pap! Wat heb jij weer een onbeschoft bruin koppie!!!
  2. Jeanne Eikelenboom:
    24 april 2018
    wat gaan jullie snel. Leuk dat je helemaal in het ritme zit en ook kortere wegen kunt vinden. De kilometers tellen wel af zo.
    Fijne dag morgen. Hier is het weer koud...........
  3. Jan en Ria van Rosmalen:
    25 april 2018
    Goedemorgen snelle wandelaars 😀 Hoeveel kilometers hebben jullie nu gelopen? Dat kunnen we niet goed zien of we moeten alle dagen terugkijken en bij elkaar tellen 😀
    Fijne voortzetting van jullie tocht. Lieve groet uit Lithoijen