dag 31, Arcy sur Cure - Vezelay, dinsdag 17 april. 21 km.

17 april 2018 - Vézelay, Frankrijk

Hallo allemaal,
Afgelopen nacht goed geslapen bij een madame die zelf ook de camino heeft gelopen.
Gelukkig niet mijn hoofd gestoten aan de dikke houten balken als ik uit mijn bed moest voor de wc.
Vandaag een mooie route en heel mooi weer. Toch een stuk via een geasfalteerd weggetje
gelopen mede op aanraden van de plaatselijke mensen.
Martin uit Tilburg liep met ons mee. Hij had op de camping geslapen in zijn tentje terwijl het vannacht om het vriespunt was.
Onderweg niets open voor een bakje koffie behalve in Lac Sauvin. Daar stond bij een huis een bankje speciaal voor pelgrims. Toen we daar zaten kwam een oudere man uit het huis en vroeg of wij koffie wilde. Nou dat wilden we wel. Tijdens de koffie hoorden we een claxon en jawel hoor daar was de bakker in zijn bestelautootje. Die timing was perfect. Drie puddingbroodjes en een stokbrood en alles was weer geregeld voor onderweg.
We zagen Vezelay al van ver liggen boven op de top van de heuvel. Maar dan ben je er nog niet. De laatste km's gaan redelijk steil bergop en met 23 graden en vrij zonnig weer heb je geen last van de kou.
Eenmaal in Vezelay ben je dat vlug vergeten. Eerst naar de slaapplaats om de rugzak en wandelstokken weg te zetten. Vervolgens naar het postkantoor om 3 kilo aan overbodig geworden materiaal terug te sturen. Daarna naar de kathedraal voor een stempel, een kaars opsteken en de crypte bezocht waar de relikwieen liggen van Maria Magdalena.
Voor het avondeten hadden we besloten om zelf inkopen te doen en te koken in de keuken van onze slaapplaats.
De reservering voor de slaapplaats van morgen geregeld bij een Nederlands echtpaar 24 km verder.
Tilburgse Martin gaat morgen via Nevers de route volgen en wij via Bourges. Over ongeveer 10 dagen komen beide routes weer bij elkaar.
Het is inmiddels 22.30 uur en morgen om 06.15 uur op want het wordt een warme dag.
Dus welterusten allemaal en tot morgen.
C. en A.

1. Piet:
    17 april 2018
    Fijn, eindelijk lekker weer. Geniet en wandel met plezier. Mooi dat je ons elke dag op de hoogte houdt.
  2. Nol van Zoest:
    18 april 2018
    Het begint toch erg religieus te worden maat
  3. Kees van Doorn:
    18 april 2018
    Voor het slapen gaan lezen wij met plezier jullie vorderingn en ervaringen. Bijzonder! Het is en blijft een uitdaging in alle opzichten. Geniet van de tocht en de ontmoetingen en op z'n tijd een mooi glas wijn want jullie komen ook door prachtige wijngebieden.
    Marja/Kees.
  4. Coby en Andre van Roij:
    18 april 2018
    Op het gebied van de wijn doen wij inderdaad ook heel veel ervaring op.