dag 27, Eaux Puiseaux - Flogny La Chapelle, vrijdag 13 april. 22

13 april 2018 - Eaux-Puiseaux, Frankrijk

Hallo allemaal,
Vannacht goed geslapen in een mooi gite die geregeld werd via iemand in het gemeentehuis. Cafe restaurant " Le Puisotin " had er ook iets mee te maken maar hoe het precies werkte. We hadden geen idee. Volgend jaar staan ze ook in het pelgrimsboek als overnachting. Ze zijn niet duur en alles is prima in orde. Een aanrader dus.
Vandaag eindelijk geweldig wandelweer. Temperatuur ( 18 gr.) was goed en het bleef de hele dag droog.
De teen van Coby geneest voorspoedig en dat is geweldig. Ze navigeert als de beste want ze heeft een app op de telefoon waar de pelgrimsroute op staat en dat is erg handig.
Zij controleert regelmatig of we wel goed lopen volgens de die ik heb uitgezocht.
Gisteren hebben we voor de eerste keer de koekoek gehoord. Enkele dagen daarvoor had ik er al een zien vliegen. In Sezanne had ik er ook een gehoord maar dat bleek de koekoeksklok van de gastheer te zijn. Dus die telt niet mee.
We zien veel mooie kerkjes op onze route maar we hebben toch maar een foto gemaakt van een mini kerkje in Evry le Chatelle.
Vandaag is onze slaapplaats in een onderdak van de gemeente waar we ook zelf kunnen koken. Samen met Jacques uit Spa boodschappen gedaan en dan is zo'n karretje wat hij heeft wel heel erg handig.
Ook vandaag weer over, of liever gezegd langs diverse verharde weggetjes gelopen omdat bospaden nog steeds erg drassig zijn.
Deze wegen hebben zo zijn voor- en nadelen.
Er zijn automobilisten die vlak langs je heen rijden en aan hun mimiek kun je zien dat onze aanwezigheid langs de weg niet op prijs wordt gesteld.
Gelukkig is het maar een klein aantal op het geheel.
Ik zou er bijna een schuldgevoel aan over houden dat ze niet om zes uur thuis zijn maar 1 minuut over zes. Maar niet echt.
Ik besef wel degelijk dat wij gasten zijn in Frankrijk en wij dat moeten respecteren maar zij zijn gastheer en dienen hun gasten netjes te behandelen.
Dus beste pelgrims denk eraan er zijn nog vele automobilisten die vinden dat ze om zes uur thuis moeten zijn en niet om 1 minuut over zes.
Voor al die wandelaars en automobilisten:
" Het maakt niet uit of je snel of langzaam gaat. De weg blijft even lang."
Welterusten allemaal.
C. en A.
Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Jeanne Eikelenboom:
    13 april 2018
    Dat is leuk het schrift met een verhaal van vorig jaar. o.a. Van Piet
    Het pijltje op de kaart zakt naar midden Frankrijk. Het gaat prima. Ga zo door.
  2. Piet en Diny:
    13 april 2018
    Het is leuk om herkenningspunten van onze pelgrimage terug te zien. Vezelay komt er binnen afzienbare tijd aan. Probeer daar naar het gezang van de non(nen) te luisteren; de moeite waard. Gelukkig gaat het ook met Coby haar teen steeds beter. Veel plezier daar en groetjes vanuit Lith waar het weer ook steeds beter wordt.