dag 25, Savieres - Troyes, woensdag 11 april. 22 km.

11 april 2018 - Troyes, Frankrijk

Vanmorgen weer om 07.00 uur langs het bed voor de volgende etappe langs het kanaal naar Troyes. Niet verwarren met Troje want dat ligt heel ergens anders en dat ging over een hol paard.
Na het ontbijt en een bezoekje aan de bakker voor brood en beleg onderweg richting de grote stad.
Eerst een heel stuk langs het kanaal maar uiteindelijk toch maar van de pelgrimsroute af begaan omdat dit misschien afwisselender zou zijn en er mogelijk ergens iets was om koffie te drinken. Dat was gelukkig het geval en van daaruit de D 20 blijven volgen naar Troyes. Er was een verhard pad langs de weg dus je hoefde niet steeds van de weg voor de auto's in Troyes eerst naar onze slaapplaats gegaan en onze rugzak daar alvast op de kamer achter gelaten.
Vannacht slapen we dus in een sim en arie.
Daarna de oude binnenstad bezocht en vervolgens de kathedraal waar we enkele kaarsjes hebben aangestoken voor hen die het hard nodig hebben.
In de binnenstad liep een man met een poes op zijn schouder.
zeer apart.
Veel mooie zeer oude gebouwen en pleintjes.
Coby heeft voor ons in de keuken een heerlijke noedelpasta met curry gemaakt.
Straks de route plannen voor morgen en dan naar bed. Welterusten allemaal.