dag 24, Bagneux - Savieres, dinsdag 10 april. 23 km.

10 april 2018 - Savières, Frankrijk

Hallo allemaal,
Een fijn nachtje geslapen bij Agnes en Andre in Bagneux. Prima adres om te verblijven en zeer vriendelijke mensen. Na een echt Frans ontbijt, stokbrood en diverse zelfgemaakte jams, weer bijtijds op pad naar Savieres. Een route die voor 75% over een pad langs een kanaal liep. Wij, zo eigenwijs als we zijn, gingen aan de overzijde van het kanaal lopen en wel over een mooi geasfalteerd fietspad. Het is even ver maar loopt fijner want het is nog steeds erg vochtig op de onverharde wegen. Het kanaal loopt ongeveer parallel aan de Seine en in dit gebied staat op heel veel plaatsen erg veel water.
Je kunt aan de stammen van de bomen zien dat het water onlangs nog een meter hoger heeft gestaan. De Seine is hier dan ook redelijk vol.
Jacques, de pelgrim uit Spa, liep vandaag ook een stuk met ons mee. De andere pelgrim, Bernard uit Reims, kwam later. Jacques gaf me onderweg Franse les want hij vond dat ik nog niet perfect Frans sprak. Na een uur les vond ik het voor vandaag wel genoeg.
Halverwege het traject besloot hij om vandaag toch maar door te lopen naa Troyes. Dat betekene nog een extra 16 km boven op de 23 km die hij eerst zou lopen. Met andere woordrn hij ging vandaag een kleine 40 km lopen. Ik hoop voor hem dat ie morgen geen spierpijn heeft.
Het lopen ging voor Coby vandaag weer goed maar de infectie is nog niet helemaal weg.
We waren omstreeks 16.00 uur in het dorp waar onze slaapplaats was maar de eigenaresse was pas om 18.00 uur thuis. Inmiddels kwamen we Bernard uit Reims ook tegen.
Om de tijd vol te maken gingen we naar de plaatselijke bakker waar we inkopen konden doen en waar we in een hoekje van de winkel iets konden drinken. Toen we daar zaten kwam omstreeks 17.30 uur de eigenaresse van de slaapplaats ook bij de bakker binnen. Kennelijk om eten in te slaan voor ons. Omstreeks 19.30 uur had ze het eten klaar en het smaakte prima.
Het weer was vandaag prima om te lopen. Half tot zwaar bewolkt en ongeveer 17 graden.
Morgen bijtijds op. We zijn dan bijtijds in Troyes om deze oude stad te bekijken.
Het is weer bedtijd dus welterusten allemaal.
C. en A.

Ps.

Er zijn twee onfeilbare mensen. De ene is dood en de ander moet nog geboren worden.

1. Coby en Andre van Roij:
    11 april 2018
    op de foto bij Agnes en Andre dacht ik een moment dat onze Leo ook meeliep hier kon je goed zien hoeveel jullie op elkaar lijken .fijn dat het met Coby s teen beter gaat 'groetjes Huub en ik stonden gisteravond in een zware onweersbui op de bus te wachten [geen bushokje] als twee verzopen katjes [ nou katjes ]!!!! de bus in ja wij hadden niet zo'n leuke regencapes als jullie groetjes
  2. Nol van Zoest:
    11 april 2018
    Zo brother, je begint al theologische trekjes te vertonen. De pelgrimage begint zijn sporen na te laten. Heb je met al die kerken en kloosters en dat soort volk.
    Ik heb gisteren in mijn eentje 16 forellen gevangen in Vinkel zonder invloed van de religie.
    Groet Nol
  3. Ied:
    11 april 2018
    Als je zo vaak langs water loopt , zul het vissen wel missen. Ik zag dat ze nu een karpervijver geopend hebben. Fijn dat het lopen weer goed gaat Coby. Die kaarsjes helpen misschien daar ook voor. Jullie zullen nu wel meerdere keren bekende pelgrims tegen komen of een eindje mee oplopen nu je verder in het traject bent. Gr.
  4. Ad Kocken:
    11 april 2018
    fijn dat het goed met jullie gaat,had niet verwacht dat jullie al zo ver zouden zijn
    wij zijn net terug uit de states,maar wij hebben toch maar het vliegtuig genomen,
    binnen 24 uur waren wij thuis,
    hebben net al jullie verslagen gelezen want de mails e.d. kwamen daar niet door.

groetjes ad en truus
  5. Trudy Smolders:
    12 april 2018
    Hallo Dre en Coby, ik volg jullie wel, maar vandaag wil ik ons verhaal vertellen. Ons huis in Megen is gisteren afgebrand. Als jullie de BD-app hebben kun je het verhaal nalezen. We wonen tijdelijk in de b&b van vrienden. We proberen hier een huis te huren. Misschien lukt het om een link door te sturen op jullie mail.
    Toen we gisteren naar de brand stonden te kijken kreeg Jacq een telefoontje van neef Bart. Jacq's broer Frans (69) is dood in huis gevonden. Hoeveel kun je verdragen? Dus woensdag de crematie.