dag 18, Reims-germaine, donderdag 5 april. 19km.

5 april 2018 - Germaine, Frankrijk

Hallo allemaal,
Het slaapadres in Reims, Centre International de Sejour, was prima. Goede bedden, prima keuken en bij het ontbijt zoveel eten als je wilde.
Vandaag zou het droog blijven maar dat lukte toch niet helemaal.Toen we net de stad uitliepen, was ongeveer 3 km, even nog een bui.Toch maar de poncho's aangetrokken. Na een half uur konden die ook weer uit. Er waaide nog steeds een frisse wind uit het westen.
Meteen na Reims begonnen de hellingen met druivenranken. Men was overal volop bezig met snoeien. In elk dorpje had je wel enkele champagne bedrijven.
Vandaag besloten we om weer eens de pelgrimsroute gedeeltelijk te volgen. Nou, dat hadden we niet moeten doen. Opa en Oma deden vandaag mee aan een " mud run " zo leek het althans. De buien van gisteravond hadden veel blank gezet in deze omgeving.
In het gebied van de rivier de Marne was voor vandaag code geel afgegeven i.v.m. dreigende overstromingen. Gelukkig hadden wij gisteren overdag die route gelopen.
In Reims zelf konden we via een lift van een viaduct naar een wandelpad langs een kanaal. Zo konden we rustig vanuit het centrum de stad uitlopen.
Toen we bij onze slaapplaats aankwamen was er niemand te bekennen maar de deur van de gite was open en we konden naar binnen waar het lekker warm was. De eigenaar kwam een uur later pas thuis. Wij hadden toen inmiddels al gedoucht en het een en ander weer moddervrij gemaakt. Misschien dat we nu enkele dagen krijgen dat er echt geen regen valt. We zien ook wel regelmatig de zon tussen de wolken door maar het blijft nog steeds aan de frisse kant. Voor morgen hebben we toch maar weer een route uitgezocht via verharde wegen. Fijne avond allemaal en tot morgen.
C. en A.

1. Jan en Ria van Rosmalen:
    5 april 2018
    Hé, jullie zijn er vroeg bij vandaag 😀 Kan ik nog reageren voordat we gaan bridgen. Echte mooie wandelpaden hebben jullie nog niet en het weer kan ook beter. De poncho's zijn in ieder geval de investering waard en worden royaal gebruikt. Of het nou in of over de rugzak is, het gewicht blijft hetzelfde 😁 Jullie hebben vandaag in ieder geval een lange avond of gaan jullie met de kippen op stok? Een plezierig vervolg van jullie etappe gewenst. Lieve groet uit het Groenewoud
  2. Peer:
    8 april 2018
    Ik hoop dat jullie wat meer zon - en wat minder regen gaan zien gedurende jullie wandeltocht. Mooie grappige verslagen tot nu toe. Het water liep me in mijn mond toen ik het lamsvleesverslag las ;-)