dag 93, Cacabelos-trabadelo, maandag 18 juni. 19 km.

18 juni 2018 - Trabadelo, Spanje

Hallo allemaal,
Zoals gezegd vroeg eruit dus hadden we ontbijt op bed om 06.00 uur en een half uur later waren we weer onderweg. Ook vandaag zou het flink gaan dooien en daarom wilden we met normale temperaturen al flink wat km's afleggen. Dat lukte vrij aardig want omstreeks 12.30 uur waren we op de plaats van bestemming.
Het is een klein bergdorpje met enkele herbergen in een nauwe bergpas. Tijdens onze tocht daar naartoe hadden we dan ook regelmatig schaduw vanwege de hoge bergkammen aan weerszijden. Kwam dat effe goed uit.
Ons ontbijt vanmorgen bestond uit restjes. Gisteren hadden we voor 1 euro langs de weg een zak kersen gekocht waar nog de helft van over was. Daarbij wat droog brood en een handvol gemengde nootjes. Daar konden we de eerste 10 km wel mee doorkomen.
Je zit hier in een wijnstreek maar ook in een kersenstreek. Veel bomen vol met kersen die erg lekker zijn. Ook in de vrije natuur maar de onderste takken zijn reeds leeggeplukt door eerdere passanten die voor het merendeel bestaan uit pelgrims.
Je ziet hier ook steeds meer bomen met tamme kastanjes.
Toen we een stuk langs een doorgaande weg liepen zagen we daar veel jonge wilde konijntjes. Als je stil bleef staan liepen ze niet weg maar bleven ze gewoon dooreten.
In de bergdorpjes zie je veel leegstand en vervallen huisjes.
Morgen over de de laatste hoge berg op de camino dus dat wordt weer iets eerder opstaan want de temperatuur gaat morgen richting 30 graden en dan is het fijn als we voor die tijd op onze bestemming zijn.
Vandaar beste mensen welterusten.
C en A.

1. Jan en Ria van Rosmalen:
    18 juni 2018
    Geen extra vlees in de kersen? Wij hebben dat in Tsjechië meegemaakt. Lekker kersen gekocht tijdens een wandeling, maar halverwege ontdekten we ineens kleine witte wormpjes. Dan zijn ze opeens niet meer zo lekker en word je argwanend voor devolgende aanbieding. Hartelijke groet en geniet xx