dag 92, Molinaseca-Cacabelos, zondag 17 juni. 22 km.

17 juni 2018 - Cacabelos, Spanje

Hallo allemaal,
Gisteren was een zware dag in alle opzichten en vandaag tijdens het wandelen konden we dat wel merken. Ook gisteravond had ik nog wel meer willen schrijven in de blog maar dat heb ik maar bewaard voor vandaag.
Vandaar nog een vervolg over het relaas van de steen.
Zoals verteld is hij uit Spanje meegebracht en thuis op de kast gelegd. Daar heeft hij ongeveer een jaar gelegen bij de rouwkaart van Jurgen die enkele jaren geleden in Oostenrijk is overleden. Hij was de levenspartner van de oudste dochter Gilke.
Zij bleef toen achter met drie kinderen en een bedrijf.
Inmiddels heeft ze een paar moeilijke beslissingen moeten maken en afstand moeten nemen van de idealen die ze destijds samen hadden.
Wij hopen dat er nu meer rust komt in haar leven.
Ook de Elle, de levenspartner van de oudste zoon Jasper, heeft het niet erg getroffen in het leven. Zij wacht al zeer lang op een geschikte donor voor een transplantatie.
Daarom beste mensen vragen wij aan die steen niets voor onszelf.
Wij vinden dat we al heel veel vragen maar misschien toont de steen een beetje clementie omdat we hem weer naar huis hebben gebracht en zorgt hij ervoor dat alles goed gaat komen.
We beseffen heel goed dat je niet altijd alles krijgt waar je om vraagt, maar ouders willen nu eenmaal het beste voor hun kinderen en naasten.
Inmiddels zijn we na een kortere etappe vandaag en enkele uren rust weer de oude.
Het was vandaag veel langs de doorgaande weg lopen waar het uitzonderlijk druk was met verkeer terwijl het zondag was. We hebben een paar km door de wijnvelden gelopen wat wel een fijne en welkome afwisseling was. Voor het echt warm werd ( 30 graden) waren we op de plaats van bestemming.
Morgen nog een redelijke etappe en dan mogen we weer de bergen in.
Het blijft hier heet weer dus vroeg naar bed en vroeg op.
Tot morgen allemaal.
C en A.

1. Jan en Ria van Rosmalen:
    17 juni 2018
    Jullie maken met je verhaal een heleboel los. Als wij ons bij jullie aansluiten, moet er toch een heleboel positieve energie uitkomen. Lieve groet en we volgen jullie "op de voet " xx
  2. Coby en Andre van Roij:
    17 juni 2018
    dank je wel.
  3. Ad Kocken:
    18 juni 2018
    keigoed idee van deze steen (kende dat verhaal niet), laat hem z'n werk doen.