dag 89, Villar de Mazarife-San Justo de La Vega, donderdag 14 juni. 26 km.

14 juni 2018 - San Justo de la Vega, Spanje

Vanmorgen om 06.00 uur op, wat gegeten en meteen op pad. Het was al licht maar omstreeks 06.50 uur kwam de zon boven de horizon. Ik heb Coby toen even in het zonnetje gezet.
Na ongeveer 8 km gestopt voor een kop koffie. Daar troffen we Jim, een Canadees van Nederlandse ouders. Hij was net met zijn 54- ste gepensioneerd en had hetzelfde werk gedaan als ik.
Het was vandaag een taaie laatste etappe op de Meseta. Zeer lange rechte stukken veldweg en later een lang recht stuk asfaltweg. Had wel als voordeel dat je de auto's, twee in anderhalf uur, tijdig aan zag komen. Voor dat het echt warm begon te worden hadden we het grootste gedeelte al gewandeld. Het was vanmiddag 26 graden. Echte Hollandse temperaturen. Het gaat nog warmer worden met temperaturen boven de 30 graden dus dat vroeg opstaan houden we erin. We gaan morgen de bergen weer in dus een reden te meer om dat te doen.
Er zijn nog steeds elke dag veel pelgrims onderweg maar veel hebben het moeilijk. Ze zijn in Burgos of Leon gestart en onderschatten toch de afstanden en het weer wat na enkele dagen toch problemen oplevert.
Hopenlijk worden ze verstandig en passen ze de dagelijkse afstanden aan zodat ze, wel enkele dagen later, gezond in Santiago aankomen.
Wij gaan weer slapen. Welterusten allemaal.
C en A.

1. Trudy Smolders:
    15 juni 2018
    Nou Dre, jullie mogen allebei wel in het zonnetje gezet worden. Maar dan een gezellig aangenaam zonnetje.
    Nog even doorbikkelen. Het gaat lukken !!
  2. Betsy Boeijen:
    19 juni 2018
    Hallo pelgrims,
    Jullie tocht begint al aardig naar het eindpunt te lopen, fijn dat het allemaal zo goed is verlopen, je hebt elkaar nu nog veel beter leren kennen, dat op een zeker moment de emoties los komen is heel begrijpelijk je maakt samen zo veel mee, en elke dag is weer zo vernieuwend steeds in een vreemde omgeving en al zo lang onderweg. Wij wensen jullie nog vele mooie momenten, zeker bij de aan komst in Santiago. geniet nog maar even van die prachtige omgeving. en wij genieten van jullie avontuur. groetjes Theo Betsy