dag 71, Puente de la Reina-Estella, zondag 27 mei. 23 km.

27 mei 2018 - Estella, Spanje

Hallo allemaal,
Vanmorgen ook weer bijtijds op pad want het was droog weer en de zon was ook van de partij. Het zou vandaag 24 graden worden met in de middag kans op onweersbuien.Dus redenen genoeg om vroeg te starten.
Het begon al meteen goed met een stevige klim en dat was wel even wennen want de beenspieren waren nog niet warm gelopen. Wij wel toen we boven waren.
Het plaatsje Puente de La Reina is zo vernoemd omdat een toenmalige koningin (Reina)
deze brug heeft laten bouwen.
In de kerk van de tempeliers is een bijzondere crucifix.
Het heeft een Y-vorm in plaats van een kruis. Er bestaat in Spanje nog zo'n bijzondere crucifix en wel in Carrion de los Condos wat eveneens op de pelgrimsroute ligt.
De omgeving is telkens weer verrassend. Prachtige velden met rode klaprozen en langs de paden en op de hellingen veel struiken gele brem.
Je ziet ook vandaag weer veel bekende pelgrims. Het merendeel loopt net als wij ongeveer 20 a 25 km per dag. Degene die langere afstanden per dag lopen zie je na twee dagen niet meer.
Ook vandaag weer een beetje mazzel gehad. Toen we in Estella waren kwam de eerste onweersbui pas dus daar hadden we geen last meer van.
Inmiddels zijn we al verschillende dagen in Spanje en is het "buenas dias of olla" en zijn we dus "uitgebonjourd".
Nog even in het stadje gaan kijken en een kleinigheidje eten voor we weer naar bed gaan.
Morgen weer vroeg uit de veren dus welterusten allemaal.

1. Ron & Rita:
    27 mei 2018
    Is het niet meer dan logisch dat je degene die dik meer dan 25 km/dag lopen, na een paar dagen niet meer ziet?! Tenzij dat je, om ze weer in te halen, een heel stuk smokkelt. Maar daar kan je beter mee oppassen in de grensstreek, want dan kom je aan de core-business van de Basken ;-)
  2. Betsy Boeijen:
    28 mei 2018
    Hallo Coby en Dré, prachtige verhalen die jullie schrijven! We genieten er telkens weer van en herkennen de steden die jullie passeren. Jammer dat het wat vaak regent, maar jullie zijn echte doorzetters en gaan er als een speer doorheen. Het begint al aardig op te schieten. Geniet lekker verder want als je in Santiago aankomt is het voorbij!
    Succes en nog vele mooie dagen toegewenst. Betsy en Theo
  3. Coby en Andre van Roij:
    28 mei 2018
    De regen verdrijft het stof. De koekoek horen we nog steeds elke dag. We weten niet of het steeds dezelfde is. Inderdaad er is geen weg zolang of er komt een eind aan.