dag 36, Baugy - Bourges, zondag 22 april. 28 km.

22 april 2018 - Bourges, Frankrijk

Hallo allemaal,
Na een prima nacht in de geweldig mooie gemeente herberg van Baugy op weg naar Bourges. Gelukkig was er vandaag meer bewolking en minder zon waardoor het iets aangenamer wandelen was. Een fijne bijkomstigheid was dat het hier redelijk vlak was.
Naarmate je dichter bij Bourges kwam zag je meer natte gronden en veel water. Vroeger was dit kennelijk moerasgebied en Bourges lag daar middenin op een grote bult met de ka
thedraal als blikvanger.
We hadden de jeugdherberg als slaapplaats uitgezocht maar toen we daar aankwamen was die gesloten. Toen we voor de deur aan het overleggen waren wat nu te doen werd er toch opengedaan. Een meisje liet ons binnen en vertelde ons dat wij nog wel binnen mochten maar niemand anders meer binnen mochten laten want alles was in orde gemaakt voor komende week. Dan vindt hier een groots festival plaats wat de hele week duurt en alle slaapplaatsen zijn dan bezet. Zij zelf ging weg en vroeg ons nogmaals om niemand anders meer binnen te laten.
Wij hadden nu een 5 persoons slaapkamer voor ons alleen.
Nadat we ons hadden geinstallerd de stad ingegaan en de kathedraal bezocht. Een inmens groot gebouw. Allereerst toch maar weer een kaarsje opgestoken voor Robert, de partner van Ineke, die vandaag weer in het ziekenhuis is opgenomen omdat men kennelijk de juiste anti biotica voor zijn infectie nog niet heeft gevonden waardoor hij buiten zijn chemo's om nog meer ellende over zich heen krijgt. Ik denk zelf dat hij meer baat heeft bij de juiste medicijnen maar blijven toch steeds een kaarsje opsteken. We wensen Ineke en Robert veel sterkte toe.
De portalen aan de voorzijde van de kathedraal waren rijk gedecoreerd met beeldhouwwerk. Er was echter een tafereel wat ik vreemd vond. Dat was een grote kookpot waar door duivelse figuren mensen in werden gekookt. Er was er echter 1 bij met een blote kontengezicht. Echt waar. Het is het figuur met de blaasbalg die het vuur aanwakkert.
Gelukkig hebben we de foto nog.
Vanaf vandaag wordt het hier ook niet meer zo warm en dus beter wandelweer.
We gaan weer bijtijds naar bed want morgen weer vroeg op.
Welterusten. C. en A.

1. Jeanne Eikelenboom:
    22 april 2018
    Leuk Bourges als stopplaats. Volgens mij hebben we daar ook ooit overnacht op een camping op weg naar het Zuiden. Veel succes morgen maar weer.
  2. Ineke:
    22 april 2018
    Ziet er allemaal weer mooi uit, de kathedraal, de huisjes, de omgeving en de kaarsjes 😊.
    Robert gaat net zoals jullie de eindstreep halen, soms zwaar en soms haalbaar en soms ook genietend van de kleine dingen, maar altijd met het einddoel in zicht!
    Dus zet ‘m op, dan doen wij dat ook! X
  3. Ied:
    23 april 2018
    Mooie plaatjes iedere keer weer. Wij genieten van alle bekende dingen, die we ooit bezocht hebben. Voorlopig tot vrijdag mijn laatste reactie, ik ga met zussen en schoonzussen er een weekje tussen uit. Wandel ze en geniet. Liefs Boet en Ied
  4. Henk en Reina van der Laan:
    23 april 2018
    Uiteraard lezen we dagelijks jullie mooie verhalen. Ook het meeleven met Robert en Ineke doet ons goed, zoals Ineke zegt, zijn wij er ook zeker van dat hij de eindstreep gaat halen en dat we dan met allen op jullie reis terug kunnen kijken.
    Groeten Reina en Henk
  5. Coby en Andre van Roij:
    Beste Henk en Reina,
    Het zou fijn zijn als hij als eerste die eindstreep haalt zodat het leven voor hem en het gezin weer draagzaam is.